№ 1016/0/206-19 від 05.07.2019 р. “Щодо деяких питань оплати праці працівників органів місцевого самоврядування”.


МІНІСТЕРСТВО СОЦІАЛЬНОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ
ЛИСТ
від 05.07.2019 р. № 1016/0/206-19

Щодо деяких питань оплати праці працівників органів місцевого самоврядування

Умови оплати праці працівників органів місцевого самоврядування визначено постановою Кабінету Міністрів України від 09.03.2006 р. № 268 «Про упорядкування структури та умов оплати праці працівників апарату органів виконавчої влади, органів прокуратури, судів та інших органів» (далі — постанова № 268).

Постановою Кабінету Міністрів України від 19.06.2019 р. № 525 «Про внесення змін у додатки до постанови Кабінету Міністрів України від 9 березня 2006 р. № 268» (далі — постанова № 525) внесено зміни у додатки до постанови № 268, якими упорядковано посадові оклади працівників органів місцевого самоврядування, службовців органів прокуратури та врегульовано розміри надбавки за ранги посадових осіб місцевого самоврядування.

Згідно з § 31 Регламенту Кабінету Міністрів України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18 липня 2007 р. № 950 (зі змінами), постанова Кабінету Міністрів набирає чинності з дня її офіційного опублікування, якщо інше не передбачено такою постановою, але не раніше дня її опублікування.

Постанови Кабінету Міністрів публікуються в офіційних виданнях — Офіційному віснику України та газеті «Урядовий кур’єр».

Постанова № 525 опублікована в газеті «Урядовий кур’єр» № 117 (6480) від 25.06.2019 р.

Отже, норми постанови № 525 слід застосовувати з дня офіційного опублікування, а саме з 25.06.2019 року. При цьому після введення в дію вищезазначеної постанови для працівників органів місцевого самоврядування зміна структури заробітної плати не відбулася.

Розрахунок середньої заробітної плати для оплати відпустки та матеріальної винагороди проводиться з урахуванням положень Порядку обчислення середньої заробітної плати, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08.02.1995 р. № 100 (далі — Порядок).

Пунктом 2 Порядку обчислення середньої заробітної плати встановлено, що обчислення середньої заробітної плати для оплати часу відпусток або для виплати компенсації за невикористані відпустки провадиться виходячи з виплат за останні 12 календарних місяців роботи, що передують місяцю надання відпустки або виплати компенсації за невикористані відпустки.

У всіх інших випадках збереження середньої заробітної плати середньомісячна заробітна плата обчислюється виходячи з виплат за останні 2 календарні місяці роботи, що передують події, з якою пов’язана відповідна виплата.

У випадку підвищення тарифних ставок і посадових окладів на підприємстві, в установі, організації відповідно до актів законодавства, а також за рішеннями, передбаченими колективними договорами (угодами) в розрахунковому періоді і в періоді, протягом якого за працівником зберігається середній заробіток, заробітна плата, включаючи премії та інші виплати, що враховуються під час обчислення середньої заробітної плати (в тому числі збереження середнього заробітку), за проміжок часу до підвищення має бути прокоригована на коефіцієнт їх підвищення (пункт 10 Порядку).

У випадках коли підвищення тарифних ставок і окладів відбулось у періоді, протягом якого за працівником зберігався середній заробіток, за цим заробітком здійснюються нарахування тільки в частині, що стосується днів збереження середньої заробітної плати з дня підвищення тарифних ставок (окладів).

Тобто умовами для проведення коригування є підвищення окладів, яке відбулося у розрахунковому періоді або в періоді, протягом якого за працівником зберігається середній заробіток.

При цьому пунктом 10 Порядку не передбачено, що підвищення окладу має відбутися з 1 числа місяця.

Водночас зазначаємо, що листи Міністерства не є нормативно-правовими актами, за своєю природою вони носять інформаційний, роз’яснювальний та рекомендаційний характер і не повинні встановлювати нових правових норм.

Генеральний директор Директорату        Ю. Кузовой

——————-

Інші статті:

коментарів 6

  1. Надія :

    Доброго дня. Питання не відноситься оплати праці, але прошу допомогти розібратись.
    Чи розповсюджується на заступника сільського голови з питань діяльності виконавчих органів ради при формуванні нового складу виконавчого комітету сільської ради норма про надання попередньої роботи після закінчення повноважень за виборною посадою (стаття 118 Кодексу законів про працю)? Заступник сільського голови не є депутатом ради, до затвердження на посаду заступника працював в цьому ж ОМС на посаді спеціаліста. Буду дуже вдячна за відповідь.

    • Admin :

      Так як посада Заступника сільського голови не є виборною посадою, то на неї не розповсюджується норма статті 118 КЗпППУ.

      • Надія :

        Дякую, але посада заступника сільського голови є виборною, яка затверджуються
        відповідною радою.(ст.3 ЗУ “Про службу в органах місцевого самоврядування”)

        • Admin :

          У цьому випадку потрібно керуватись ЗУ “Про місцеве самоврядування в Україні”. Виборними посадами в сільських радах, які діють на постійній основі, є посада голови, який обирається прямим голосуванням виборців на чергових виборах ради, а також посада секретаря ради, який обирається радою з числа її депутатів на строк повноважень ради за пропозицією сільського голови. Крім того виборною посадою є посада старости села, який представляє інтереси жителів села у виконавчому органі сільської ради. Заступник сільського голови, не обирається, а всього лише затверджується радою. А вже, наприклад, у районній раді посада заступник (заступників) голови районної ради є виборною посадою. В обласній раді, щодо заступників, виборними посадами є посада першого заступника та заступника (заступників) голови обласної ради.

  2. Петро :

    Доброго дня! Чи має право сільський голова надавати премію в розмірі нарахованої середньомісячної премії?

Відповісти Петро