Про запровадження на місцях в дію постанови Кабміну від 19 червня 2019 року № 525.

25.06.2019

Про запровадження в органах місцевого самоврядування в дію
постанови Кабміну від 19 червня 2019 року № 525

Постанова Кабінету Міністрів України від 19 червня 2019 року № 525 (далі – Постанова № 525), якою передбачено підвищення заробітної плати працівників органів місцевого самоврядування, набула чинності 25 червня 2019 року. Вона оприлюднена в сьогоднішньому номері 117 (6480) газети «Урядовий кур’єр».

У даній статті спробуємо висвітлити наше бачення вирішення питання, яке виникло у багатьох наших читачів щодо дати застосування даної постанови.

З самого початку з’ясуємо, що собою представляє Постанова № 525?

За своїм змістом вона передбачає всього лише внесення змін до  постанови Кабміну від 9 березня 2006 року № 268  шляхом викладення в новій редакції додатків 48 – 55 і 57 до неї, і тільки. Хоч вона і містить в собі інформацію про підвищення заробітної плати працівників ОМС, але в ній чітко не сказано – з якої дати таке підвищення запроваджувати на місцях.

Постанова № 525 була прийнята на засіданні Уряду 19.06.2019 р., а опублікована в офіційному виданні Кабінету Міністрів України – «Урядовому кур’єрі» 25 червня 2019 року.

Статтею 52 Закону України «Про Кабінет Міністрів України» від 07.10.2010 р. № 2591-VI (далі – Закон № 2591-VI) передбачено, що постанови Кабінету Міністрів України, крім постанов, що містять інформацію з обмеженим доступом, набирають чинності з дня їх офіційного опублікування, якщо інше не передбачено самими постановами, але не раніше дня їх опублікування. Тобто, це значить, що Постанова № 525 набула чинності 25.06 2019 р.

З цього дня, відповідно до вимог постанови № 525 ми вносимо зміни в постанову № 268. І все. Цими своїми діями ми виконали всі вимоги постанови № 525 і положення статті 52 Закону № 2591-VI щодо установленого дня набрання чинності постанови.

Далі, щодо підвищення посадових окладів працівників ОМС, ми повинні керуватись постановою № 268, згідно пунктів 1 і 2 якої: право визначення умов оплати праці і встановлення посадових окладів працівникам ОМС відповідно до затверджених постановою схем посадових окладів надається відповідним органам місцевого самоврядування і керівникам цих органів.

Чи означає це, що ОМС самі установлюють посадові оклади працівникам відповідно до затверджених постановою схем посадових окладів? Саме так! Це передбачено постановою № 268, а також Законом України “Про місцеве самоврядування в Україні”, яким надані такі повноваження ОМС. На нашу думку Кабінет Міністрів України, при запровадженні в дію постанови № 525, в якій не вказав конкретну дату підвищення заробітної плати працівників, саме це мав на увазі.

Наразі необхідно відмітити, що чинним законодавством не передбачено, що підвищення посадових окладів має відбуватися з першого числа місяця.

І на кінець визначимось з найприйнятнішою для нас датою, з якої можна підвищити посадові оклади працівників.

На наш погляд це може бути яка завгодно дата, але не раніше ніж 25 червня 2019 року. Враховуючи те, що ці зміни передбачають «місячні» посадові оклади, то все таки вірніше буде їх підвищити не з 25 червня, чи іншої дати, а саме з 1 липня 2019 р.

Такий вибір дати підвищення окладів працівників на наш погляд в подальшому спростить дії щодо коригування заробітної плати в розрахунковому періоді при нарахуванні відпускних за правилами пункту 10 Порядку № 100,  індексації заробітної плати за неповний місяць – червень і в інших випадках.

Після набуття чинності Постанови № 525, для виплати працівникам посадових окладів в нових, підвищених розмірах, на місцях необхідно:

• установленим порядком внести відповідні зміни у штатні розписи ОМС;
• шляхом видачі наказів, розпоряджень тощо установити відповідні до встановлених штатними розписами нові, підвищені посадові оклади працівникам.

—————-

Поділитися:

Інші статті:

коментарів 5

  1. Жанна сказав:

    Це лише “на ваш погляд”. Постанова набула чинностi 25.06.2019, одже вci змiни щодо посадових окладiв та рангiв мають бути приведенi у вiдповiднiсть саме з 25.06.2019. вже маэмо такий досвiд пiд час пiдвищення у 2018 роцi

  2. Олена сказав:

    Доброго дня. Питання щодо внесення змін у додаток 52 постановою КМУ № 525.
    А саме, у проекті даної постанови № 525 та в постанові № 268 була зазначена посада “Заступник голови ради з питань діяльності виконавчого органу “; у затвердженому, 19.06.2019, варіанті дана посада змінена на “Заступник голови ради”.
    Враховуючі вимоги діючого законодавства, які застосовуються до посадових осіб місцевого самоврядування, а саме до районних у місті рад,
    На Вашу думку:
    – чи правомірне вважати те, що дані посади є аналогічні, та назву посади, яка зазначена у додатку 52 постанови № 525, можливо застосувати до обох посад, лише в другий назві посади уточнюючі – «з питань діяльності виконавчого органу». Відповідно розмір посадового окладу по обом посадам буде однаковий.
    – чи правомірне застосування вимоги підпункту б пункту 2 постанови КМУ № 268 , а саме «заступникам керівників, заступникам керівників структурних підрозділів, посади яких не передбачені цією постановою, посадові оклади на 3-7 відсотків нижче передбаченого схемою посадового окладу відповідного керівника;». Тобто, посадовий оклад заступника голови ради з питань діяльності виконавчого органу, встановити на рівні 3-7 відсотків нижче, ніж посадовий оклад голови райради.
    – чи вірно ствердження, що це різні посади. Та посада заступника голови ради з питань діяльності виконавчого органу – відсутня. Необхідно здійснити звільнення з даних посад працівників.

    Дякую.

    • Admin сказав:

      На нашу думку буде правильним перший варіант вашого питання, тобто посадовий оклад Заступника голови ради за Постановою № 525 (11100 грн.) застосовується для всіх заступників голови ради незалежно від виконання ними їх функціональних обов’язків (незалежно від деталізованих назв їх професій).

      Застосовувати вимоги підпункту б пункту 2 постанови КМУ № 268 неправомірно, тому що посадовий оклад для посади заступника голови ради схемою передбачений.

      Щодо третього варіанту, то якщо можете обійтись без Заступника голови ради, то можете його звільнити, а посаду в штатному розписі скоротити.

      Подивіться аналіз підвищення п/окладу, який ми зробили.

      Голова ради (підвищення на — грн.) 14100 – 11200 = 2900

      Заступник голови ради (підвищення на грн.) 11100 – 9800 = 1300

      Варіант 1. Заступник голови ради (на 3%) 14100 х 3 : 100 = 423 14100 – 423 = 13677 13677 – 9800 = 3877,
      – більше за підвищення ніж у Голови ради на 977 грн. (3877 – 2900);
      – більше за підвищення ніж у Заступника голови ради на 2577 грн. (3877 – 1300).

      Варіант 2. Заступник голови ради (на 7%) 14100 х 7 : 100 = 987 14100 – 987 = 13113 13113 – 9800 = 3313
      – більше за підвищення у Голови ради на 414 грн. (3313 – 2900);
      – більше за підвищення ніж у Заступника голови ради на 2013 грн. (3313 – 1300).

      Такого не може бути.

      Пропонуємо також ознайомитись з листом Мінсоцполітики від 02.11.2018 р. № 1690/0/101-18/284 “Щодо застосування Класифікатора професій при визначенні назв посад (професій) органів місцевого самоврядування” за посиланням: http://www.zarplata.co.ua/?p=8338

Написати коментар