N 1381/13/84-16 від 07.10.2016 р. “Про умови оплати праці старости”

06.11.2016

Мінсоцполітики України

.

МІНІСТЕРСТВО СОЦІАЛЬНОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ
ЛИСТ
від 07.10.2016 р. N 1381/13/84-16

Про умови оплати праці старости

Департамент заробітної плати та умов праці Міністерства соціальної політики розглянув лист стосовно оплати праці старости і в межах компетенції повідомляє.

Згідно зі статтею 141 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” у селах, селищах, визначених за рішенням місцевої ради об’єднаної територіальної громади, утвореної відповідно до Закону України “Про добровільне об’єднання територіальних громад”, за винятком адміністративного центру, обирається староста на строк повноважень місцевої ради.

Староста є посадовою особою місцевого самоврядування. Права та обов’язки старости, порядок його звітності, інші питання, пов’язані з діяльністю старости, визначаються у Положенні про старосту, затвердженому сільською, селищною, міською радою відповідної об’єднаної територіальної громади.

Умови оплати праці посадових осіб місцевого самоврядування визначаються органом місцевого самоврядування виходячи з умов оплати праці, встановлених для державних службовців відповідних категорій і схем посадових окладів згідно з додатками 48 – 54 до постанови Кабінету Міністрів України від 09.03.2006 р. N 268 “Про упорядкування структури та умов оплати праці працівників апарату органів виконавчої влади, органів прокуратури, судів та інших органів” (із змінами) (далі – постанова N 268).

Посадові оклади старост в залежності від чисельності міста, села, селища (на рівні заступника міського, сільського, селищного голови з питань діяльності виконавчих органів) визначені додатками 50 та 54 постанови N 268.

Водночас, з метою прирівняння умов оплати праці працівників органів місцевого самоврядування об’єднаних територіальних громад, в тому числі старост, до відповідних умов оплати праці працівників органів місцевого самоврядування міст обласного значення (додатки 50 і 51 до постанови N 268) Урядом було прийнято постанову від 24.06.2016 р. N 386 “Про внесення зміни до пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 9 березня 2006 р. N 268”.

Зазначеною постановою Кабінету Міністрів України було внесено зміну до пункту 1 постанови N 268, якою встановлено, що умови оплати праці посадових осіб об’єднаних територіальних громад визначаються відповідним органом місцевого самоврядування виходячи з умов оплати праці посадових осіб місцевого самоврядування та схем посадових окладів згідно з додатками 50 і 51.

Додатками 50 і 51 затверджено схеми посадових окладів керівних працівників і спеціалістів апарату міських (крім мм. Києва та Севастополя) рад та їх виконавчих комітетів, департаментів, самостійних управлінь, відділів, виконавчих органів міських (крім мм. Києва та Севастополя) рад.

Отже, після набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 24.06.2016 р. N 386 (12.07.2016 р.) посадові оклади старост об’єднаних територіальних громад (сіл, селищ, міст) визначаються відповідно до додатка 50 до постанови N 268.

Читати також: Структура заробітної плати старост сільських та селищних рад об’єднаних територіальних громад з 1 липня 2016 р.

Умовами оплати праці для зазначених працівників передбачено виплату надбавки за високі досягнення у праці або за виконання особливо важливої роботи у розмірі до 50 відсотків посадового окладу з урахуванням надбавки за ранг та вислугу років.

Враховуючи наведене, умови оплати праці посадових осіб об’єднаних територіальних громад, в тому числі і надбавка за високі досягнення у праці або за виконання особливо важливої роботи, мають визначатись за умовами оплати праці та схем посадових окладів керівних працівників і спеціалістів апарату міських (крім мм. Києва та Севастополя) рад та їх виконавчих комітетів, департаментів, самостійних управлінь, відділів, виконавчих органів міських (крім мм. Києва та Севастополя) рад.

Що стосується додатка 54 до постанови N 268, то, на нашу думку, норми цього додатка можуть бути застосовані лише у випадку наявності посади старости у сільській, селищній раді, не об’єднаної в територіальну громаду.

Водночас зазначаємо, що листи Міністерства не є нормативно-правовими актами, за своєю природою вони носять інформаційний, роз’яснювальний та рекомендаційний характер і не повинні встановлювати нових правових норм.

Заступник директора Департаменту – начальник відділу     А. Литвин

Поділитися:

Інші статті:

Написати коментар


Advertisment ad adsense adlogger