Про встановлення тарифного розряду керівникам гуртків


Про встановлення тарифного розряду керівникам гуртків

Управління соціально-економічного захисту ЦК Профспілки працівників освіти і науки України

Згідно з додатком 8 до наказу Міністерства освіти і науки України від 26.09.2005 № 557 «Про впорядкування умов оплати праці та затвердження схем тарифних розрядів працівників навчальних закладів, установ освіти та наукових установ» ставки заробітної плати керівникам гуртків, секцій, студій та інших форм гурткової роботи, які мають освітньо-кваліфікаційний рівень магістра, спеціаліста, бакалавра або молодшого спеціаліста встановлюються на рівні 10, 11 чи 12 тарифних розрядів.

Також передбачено, що тарифні розряди спеціалістам установлюються за наслідками атестації. При цьому не встановлено диференціації тарифних розрядів залежно від рівня освіти, а саме вищої чи середньої спеціальної, або освітньо-кваліфікаційного рівня – молодшого спеціаліста, бакалавра, спеціаліста чи магістра.

Виключенням є лише ті керівники гуртків, які не мають освітньо-кваліфікаційного рівня молодшого спеціаліста чи середньої спеціальної освіти. Їм установлюється ставка заробітної плати на рівні 9 тарифного розряду.

Умовами оплати праці працівників навчальних закладів не передбачено вимоги щодо встановлення найнижчого тарифного розряду педагогічному працівникові під час прийому його на роботу.

Пунктом 2 наказу № 557 керівникам навчальних закладів надано право встановлювати працівникам навчальних закладів конкретні розміри посадових окладів (ставок заробітної плати) відповідно до затверджених цим наказом схем тарифних розрядів у межах затвердженого фонду заробітної плати.

Відповідно до п.1.2 Типового положення про атестацію педагогічних працівників, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 06.10.2010 № 930 «Про затвердження Типового положення про атестацію педагогічних працівників», атестація педагогічних працівників – це система заходів, спрямована на всебічне комплексне оцінювання їх педагогічної діяльності, за якою визначаються відповідність педагогічного працівника займаній посаді, рівень його кваліфікації, присвоюється кваліфікаційна категорія, педагогічне звання, що можливо лише під час роботи на відповідних педагогічних посадах.

Вимога щодо попередньої атестації перед призначенням на посади передбачена п.1.6 Типового положення лише стосовно керівників загальноосвітніх та позашкільних навчальних закладів.

Відповідно до п.1.7 Типового положення атестація може бути черговою або позачерговою. Чергова атестація здійснюється один раз на п’ять років.

Згідно з п.1.8 цього положення умовою чергової атестації педагогічних працівників є обов’язкове проходження не рідше одного разу на п’ять років підвищення кваліфікації. Ця вимога не розповсюджується на педагогічних працівників, які працюють перші п’ять років після закінчення вищого навчального закладу.

Міністерство освіти і науки України в рубриці «Атестація: запитання і відповіді», розміщеній на офіційному сайті, на запитання за № 5 та 6 стосовно кваліфікаційних категорій та тарифних розрядів роз’яснює, що питання оплати праці регулюються Кодексом законів про працю України та іншими нормативно-правовими актами. Зокрема, статтею 96 КЗпП України встановлено, що посадові оклади службовцям установлює власник або уповноважений ним орган відповідно до посади і кваліфікації працівника. За результатами атестації власник або уповноважений ним орган має право змінювати посадові оклади службовцям у межах затверджених у встановленому порядку мінімальних і максимальних розмірів окладів на відповідній посаді.

При встановленні тарифних розрядів враховуються освітній рівень працівника, професійна компетентність, педагогічний досвід, результативність та якість роботи, інші дані, які характеризують його професійну діяльність. Як правило, педагогічному працівнику, який на попередній посаді за результатами атестації мав кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії», при переході на посаду, на якій не передбачено присвоєння кваліфікаційних категорій, встановлюється найвищий тарифний розряд, передбачений на цій посаді. Наприклад, вчителю, який мав кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії», при переході на посаду керівника гуртка керівник навчального закладу до наступної атестації має встановити найвищий тарифний розряд, передбачений на цій посаді, тобто десятий. В роз’ясненні зазначається, що встановлення педагогічному працівнику, який має кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії» найнижчої кваліфікаційної категорії (тарифного розряду) на іншій посаді суперечить загальновизнаним нормам трудового законодавства.

Така ж норма міститься у пункті 4 Інструкції про порядок обчислення заробітної плати працівників освіти, затвердженої наказом Міністерства освіти України від 15 квітня 1993 р. № 102. Зокрема передбачено, що посадові оклади встановлюються керівниками на основі діючих кваліфікаційних вимог і тарифних розрядів працівників відповідної кваліфікації з наступною атестацією або тарифікацією згідно з чинним законодавством.

Отже, при прийомі на роботу керівників гуртків їм може бути встановлено ставку заробітної плати, зокрема, й на рівні 12 тарифного розряду.

__________________________

Інші статті:

коментарів 16

  1. Віталія :

    Яка заробітна плата керівника гуртка 12 тарифного розряду?

    • Admin :

      Розмір заробітної плати керівника гуртка залежить від багатьох чинників, а розмір посадового окладу за 12 тарифним розрядом з 01.01.2022 р. складає 6133 грн.

  2. Оксана :

    Доброго дня. Керівник гуртка позашкільного закладу має 12 тарифний розряд, має звання “Зразковий художній колектив”. Керівник є художнім керівником колективу, але 0,5 ставки як художнього керівника не дають, крім годин гурткової. Чим можна керуватись щоб доказати правоту керівника.Дякую.

  3. Аліна :

    Добрий вечір. Допоможіть, будь ласка, розібратися у такій справі: маю 13 років педстажу, вищу категорію , як вихователь. При переводі з посади вихователя на посаду керівника гуртка англійської мови в інший дошкільний заклад мені ставлять найнижчий тарифний розряд 10, аргументуючи це тим, що потрібно атестуватися, щоб здобути вищий розряд. Чи правомірно це і , якщо ні, на який документ посилатися, щоб довести , що має бути 12 тарифний розряд , а не 10?

    • Admin :

      Типовим положенням про атестацію педагогічних працівників, затвердженим наказом Міністерства освіти і науки України від 06.10.2010 р. N 930, не передбачено при прийомі на роботу педагогічних працівнків проходження ними атестації для встановлення їм тарифних розрядів.

      Керівник гуртка, як правило, проходить чергову атестацію, яка проводиться один раз на п’ять років. І тільки у разі зниження ним рівня професійної діяльності може проводитись позачергова атестація.

      Керівник гуртка атестується тільки на відповідність його займаній посаді. Кваліфікаційні категорії за цією посадою не присвоюються.

      За результатами атестації педагогічних працівників відповідно до підпунктів 1 і 8 пункту 3.13 Типового положення № 930 атестаційні комісії лише приймають такі рішення: педагогічний працівник відповідає або не відповідає займаній посаді. Атестаційні комісії не встановлюють тарифні розряди працівникам.

      Відповідно до пункту 4.11 Типового положення № 930 при встановленні тарифного розряду керівнику гуртка враховуються його освітній рівень, професійна компетентність, педагогічний досвід, результативність та якість роботи, інші дані, які характеризують його професійну діяльність.

      Діючими умовами оплати праці працівників навчальних закладів не передбачено вимоги – при прийомі на роботу педагогічних працівників встановлювати їм мінімальні оклади. Головним критерієм, за яким визначається тарифний розряд працівнику, є рівень його кваліфікації.

      Відповідно до пункті четвертого Інструкції про порядок обчислення заробітної плати працівників освіти, затвердженої наказом Міністерства освіти України від 15.04.1993 р. № 102, визначення ставок (окладів) працівників за розрядами тарифної сітки провадиться з урахуванням їхніх кваліфікаційних вимог.

      Посадові оклади встановлюються керівниками на основі діючих кваліфікаційних вимог і тарифних розрядів працівників відповідної кваліфікації з наступною атестацією .

      І тільки при тарифікації ставки заробітної плати й посадові оклади педагогічних працівників встановлюються за наслідками атестації. Як правило тарифікація проводиться на початку навчального періоду.

      Відповідно до пункту 3.27. Типового положення № 930 за педагогічними працівниками, які переходять на роботу з одного навчального закладу до іншого, а також на інші педагогічні посади у цьому самому закладі, зберігаються присвоєні кваліфікаційні категорії (тарифні розряди) та педагогічні звання до наступної атестації.

      Питання оплати праці регулюються Кодексом законів про працю України та іншими нормативно-правовими актами. Зокрема, статтею 96 КЗпП України встановлено, що посадові оклади службовцям установлює власник або уповноважений ним орган відповідно до посади і кваліфікації працівника. За результатами атестації власник або уповноважений ним орган має право змінювати посадові оклади службовцям у межах затверджених у встановленому порядку мінімальних і максимальних розмірів окладів на відповідній посаді.

      Не допускається при прийомі на педагогічні посади встановлення найнижчого тарифного розряду спеціалістам, які мають високу кваліфікацію. Зокрема, не може бути встановлено найнижчий тарифний розряд педагогічному працівнику з великим стажем і досвідом педагогічної роботи.

      Міністерство освіти і науки України в рубриці «Атестація: запитання і відповіді», розміщеній на офіційному сайті, на запитання за № 5 та 6 стосовно кваліфікаційних категорій та тарифних розрядів роз’яснює, що, як правило, педагогічному працівнику, який на попередній посаді за результатами атестації мав кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії», при переході на посаду, на якій не передбачено присвоєння кваліфікаційних категорій, встановлюється найвищий тарифний розряд, передбачений на цій посаді. Наприклад, вчителю, який мав кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії», при переході на посаду керівника гуртка керівник навчального закладу до наступної атестації має встановити найвищий тарифний розряд, передбачений на цій посаді, тобто дванадцятий. В роз’ясненні зазначається, що встановлення педагогічному працівнику, який має кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії» найнижчої кваліфікаційної категорії (тарифного розряду) на іншій посаді суперечить загальновизнаним нормам трудового законодавства.
      ——————–
      Якщо вас задовольнила наша відповідь, то просимо переглянути 1 – 2 рекламні ролики на нашому сайті.

  4. Наталья :

    Добрий день. При переводі мене з посади вихователя 11 розряду
    на ставку керівника гуртка мені ставлять 9 розряд. Освіта – педагогічний коледж . Це правильно?

    • Admin :

      Схемою тарифних розрядів – додатком 8 до наказу МОН від 26.09.2005 р. № 557 за посадою керівників гуртків, які мають освітньо-кваліфікаційний рівень магістра, спеціаліста, бакалавра або молодшого спеціаліста передбачені 10 – 12 тарифні розряди, тобто їм може бути встановлено 10, 11 або 12 тарифний розряд. При цьому додатком 8 не передбачено якоїсь залежності встановлення конкретного тарифного розряду керівнику гуртка від його освітньо-кваліфікаційного рівня – магістра, спеціаліста, бакалавра або молодшого спеціаліста.

      Виключенням є лише ті керівники гуртків, які не мають освітньо – кваліфікаційного рівня молодшого спеціаліста чи середньої спеціальної освіти. Їм встановлюється 9 тарифний розряд. Але ж ви пишете, що закінчили педагогічний коледж, а отже вам посадовий оклад повинні встановити на рівні не нижче 10 – 12 тарифного розряду.

      При цьому умовами оплати праці педагогічних працівників будь-яких критеріїв або вимог для встановлення конкретного тарифного розряду працівнику не встановлено. Встановлення їх не потребує наявності у педагогічного працівника кваліфікаційних категорій.

      На практиці при встановленні тарифного розряду керівнику гуртка з освітньо-кваліфікаційним рівнем магістра, спеціаліста, бакалавра або молодшого спеціаліста зазвичай враховується його рівень освіти, професійна компетентність, педагогічний досвід, результативність та якість роботи, інші дані, які характеризують його професійну діяльність.

      Умовами оплати праці працівників навчальних закладів не передбачено вимоги щодо встановлення педагогічному працівникові під час прийому його на роботу найнижчого тарифного розряду.

      Чому вам встановили 9 тарифний розряд, ми не знаємо. За нормами трудового законодавства, якщо ви переходите з одної посади на іншу, вам повинні встановити тарифний розряд, не нижчий ніж на попередній посаді, тобто 11 тарифний розряд. Тим більше, якщо такий перехід відбувся за вашої на те згоди.
      ——
      Для підтримки нашого сайту просимо переглянути 1 – 2 рекламні ролики, розміщені на ньому.

  5. Аліна :

    Добрий день, працюю в закладі дошкільної освіти на посаді керівника гуртка 8 років, маю 12 розряд, а також звання “Керівник гуртка методист”, встановлені за результатами атестації у 2019 році. У 2023/2024 році підлягаю черговій атестації. Відповідно до нового положення про атестацію, звання підтверджується або присвоюється тільки за наявності І або вищої категорії. Поясніть, будь ласка, як бути зі званнями керівникам гуртків, у яких не передбачено кваліфікаційні категорії?

    • Admin :

      Це звання за вами повинно як зберігатися на час вашої роботи на цій посаді, так і підтверджуватись надалі згідно з постановою КМУ від 23.12.2015 р. № 1109, незважаючи на те, що за вашою посадою не передбачено присвоєння кваліфікаційних категорій.

      Щодо цього запитання читайте п. 8 Відповідей на питання обласних організацій Профспілки щодо застосування норм Положення про атестацію педагогічних працівників, затвердженого наказом МОН України від 9.09.2022 № 805 за посиланням http://www.zarplata.co.ua/?p=11892
      ————–
      Для підтримки нашого сайту просимо переглянути 1 – 2 рекламні ролики, які розміщені на його сторінках.

  6. Марина :

    Доброго дня. Підкажіть будь ласка. Я працювала вихователем і у 2020 році атестувалася на 2 категорію ( 12 т.р), у вересні 2021 року я перейшла на посаду керівника гуртка і мені залишили 12 тарифний розряд, а зараз кажуть, що мені треба було атестуватися у 2023 році, щоб мені встановили 12 тарифний розряд, то я не розумію, чому у 2023, а не у 2024 році, як написано у положенні, якщо через 2 роки а не рік, як мені говорять? І ще в положенні написано що тарифний розряд зберігається при переході на іншу посаду, то коли мені треба атестуватися і за яким призначенням, на відповідність займаної посади чи просто присвоєння 12 тарифного розряду? Дякую.

    • Admin :

      Відповідно до пункту 14 розділу I Положення № 805 за педагогічними працівниками, які переходять на роботу з одного закладу освіти до іншого, а також на інші педагогічні посади у цьому закладі освіти або які перервали роботу на педагогічній посаді (незалежно від тривалості перерви у роботі), зберігаються присвоєні за результатами останньої атестації кваліфікаційні категорії та педагогічні звання.
      Атестація таких працівників здійснюється не пізніше ніж через два роки після прийняття їх на роботу.

      Цей пункт Положення № 805 вас не стосується.

      За посадою керівника гуртка закладу освіти кваліфікаційні категорії не присвоюються.

      Встановлення тарифного розряду педагогу за посадою керівника гуртка не залежить від наявності у нього кваліфікаційної категорії і за результатами атестації кваліфікаційна категорія керівнику гуртка не присвоюється.

      Йому тарифний розряд встановлюється в залежності від його освітнього рівня, професійної компетентності, педагогічного досвіду, результативності та якості роботи, терміну роботи на посаді, інших даних, які характеризують його професійну діяльність.

      Керівник гуртка проходить атестацію тільки на відповідність займаній посаді, а також на підвищення тарифного розряду.

      За посадою керівнику гуртка передбачені 10, 11, і 12 тарифний розряд. Вам встановлено за цією посадою найвищий, тобто 12 тарифний розряд.

      Атестація педагогічних працівників проводиться не менше одного разу на п’ять років.

      Отже, якщо востаннє ви проходили атестацію в 2020 році, то в наступний раз чергово атестуватись повинні в 2025 році на відповідність займаній посаді.
      ———–
      Для підтримки нашого сайту просимо переглянути 1 – 2 рекламні ролики, які розміщені на його сторінках.

  7. Марина :

    Доброго дня. Скажіть будь ласка, я працювала в ЗДО вихователем 12 років, з травня 2021 працюю методистом вже 3 рік , у 2023 році атестувалася як методист на 1 категорию та проходила курси 150 годин ,та ще отримала другу вищу освіту у 2022р , чи можу я використати курси методиста для атестації на вихователя (позачергово)? Дякую.

  8. Марина :

    Доброго дня. Підкажіть будь ласка, я маю дві вищі освіти, та одну молодший спеціаліст, педагогічний стаж 13 років. У 2020 році перейшла в інший садок на посаду вихователя маю 2 категорию, у 2021 перевелась на посаду вихователя- методистав цоьму ж садку, та атестувалася на 1 категорию у (2023р), з вересня 2023р додатково почала працювати і вихователем тобто 2 посади,і хочу тепер атестуватися на вихователя на 1 категорію, скажіть будь ласка чи можу я у 2024 астестуватися чи потрибно щоб пройшов рік тобто у 2025 р? Дякую.Буду вдячна за відповідь.

  9. Валентина :

    Доброго дня. Підкажіть будь ласка , який тарифний розряд мають мені встановити : працювала вчителем -спеціаліст першої категорії, перейшла працювати начальником відділу освіти, на даний час працюю директором центру дитячої та юнацької творчості, який є структурним підрозділом відділу освіти. Буду вдячна за відповідь.

Відповісти Admin