Лист МОНУ від 24.04.2019 р. № 6/41-19 “Щодо оплати корекційно-розвиткових занять (послуг)”.

04.09.2021

Міністерство освіти і науки України
Директорат інклюзивної та позашкільної освіти
Лист
від 24.04.2019 р. № 6/41-19
Щодо оплати корекційно-розвиткових занять (послуг)

Директоратом інклюзивної та позашкільної освіти розглянуто Ваші електронні звернення від 28 лютого та від 11 березня 2019 року, надіслані листом Міністерства фінансів України від 11.03 2019 р. № 07010-05-10-/6767 (вхідний МОН від 11.04.2019 р. № С-3026/0-19) щодо оплати корекційно-розвиткових занять (послуг) за цивільно-правовими договорами та в межах компетенції повідомляємо.

Відповідно до Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14.02.2017 р. № 88 (із змінами) (далі – Порядок), кошти субвенції спрямовуються на оплату за проведення (надання) додаткових психолого-педагогічних і корекційно-розвиткових занять (послуг), що визначені індивідуальною програмою розвитку, особам з особливими освітніми потребами, які здобувають освіту в інклюзивних класах (групах) закладів дошкільної та загальної середньої освіти.

Оплата праці фахівців за проведення (надання) додаткових психолого-педагогічних і корекційно-розвиткових занять (послуг) здійснюється за ставками погодинної оплати праці працівників усіх галузей економіки за проведення навчальних занять у розмірах, передбачених для доцента або кандидата наук, які проводять навчальні заняття з учнями шкіл, установленими в додатку 5 до постанови Кабінету Міністрів України від 30 серпня 2002 р. № 1298, підвищеними на 20 відсотків за роботу з особами з особливими освітніми потребами.

Відповідні зміни щодо підвищення ставки погодинної оплати праці за роботу з особами з особливими освітніми потребами на 20% внесені постановою Кабінету Міністрів України від 27 лютого 2019 р. № 129.

Враховуючи зазначене, на сьогодні ставка погодинної оплати праці за проведення (надання) додаткових психолого-педагогічних і корекційно-розвиткових занять (послуг) підвищується на 20% і становить 78,38 грн. за одне корекційно-розвиткове заняття (1921 х 3,4 х 120%).

Інші виплати (підвищення за педагогічне звання, надбавка за вислугу років і за престижність педагогічної праці, інші надбавки і доплати), не зазначені у Порядку, при оплаті праці фахівцям за проведення (надання) додаткових психолого-педагогічних і корекційно-розвиткових занять (послуг) не здійснюються.

Відповідно до Положення про умови роботи за сумісництвом працівників державних підприємств, установ і організацій, затвердженого наказом Міністерства праці України, Міністерства юстиції України, Міністерства фінансів України від 28.06.1993 р. N 43, педагогічна робота на умовах погодинної оплати праці не є сумісництвом.

На відміну від роботи за сумісництвом, яка виконується лише у вільний від основної роботи час, педагогічна робота з погодинною оплатою праці в обсязі не більше 240 годин на рік може виконуватись в межах основного робочого часу, з дозволу керівника державного підприємства, установи, організації, без утримання заробітної плати за основною посадою.

Генеральний директор директорату                            Валентина Хіврич

Корецька Н.О. 481 – 47 – 64

————–

Поділитися:

Інші статті:

коментарів 12

  1. ірина сказав:

    Доброго дня. Підкажіть будь ласка норму робочого часу медичної сестри інклюзивно-ресурсного центру.

    • Admin сказав:

      Для медичних працівників чинним законодавством (ст.51 КЗпП та ст.7 Основ законодавства України про охорону здоров’я) встановлено скорочену норму робочого часу.

      Для медичних працівників, які працюють у нормальних умовах праці, наказом Міністерства охорони здоров’я України від 25.05.2006 р. № 319 “Про затвердження норм робочого часу для працівників закладів та установ охорони здоров’я” установлено конкретні норми робочого часу, а саме: тривалість робочого тижня медичних сестер – 38,5 годин.

      Для працівників, які працюють у шкідливих та важких умовах праці, постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2001 р. № 163 “Про затвердження Переліку виробництв, цехів, професій і посад із шкідливими умовами праці, робота в яких дає право на скорочену тривалість робочого тижня” встановлено скорочену норму робочого часу.

      Інклюзивно-ресурсні центри не значаться в цьому Переліку виробництв, цехів, професій і посад із шкідливими умовами праці.

  2. Ірина сказав:

    Чи потрібно заключати договір з вчителем логопедом на проведення корекційно-розвиткових занять з дитиною в інклюзивні групі, якщо він є працівником садочка, чи йому просто встановити надбавку за роботу в інклюзивній групі? Як табелювати?

    • Admin сказав:

      Так, потрібно. Порядок залучення педагогічних працівників для проведення корекційно-розвиткових занять з особам з особливими освітніми потребами та оплати таких занять передбачений постановою КМУ від 14 лютого 2017 р. № 88. З постановою № 88 можна ознайомитись за посиланням http://www.zarplata.co.ua/?p=9953 Такі заняття не табелюються. Оплата таких занять здійснюється за актами виконаних робіт.

      Такі заняття (в обсязі до 240 годин на рік) логопед, з дозволу керівника ЗДО, може проводити в межах свого основного робочого часу без утримання заробітної плати за основною посадою. Про це йдеться у цьому листі МОНУ від 24.04.2019 р. № 6/41-19.

      Крім того логопедам за часи роботу в інклюзивних групах здійснюється доплата у граничному розмірі до 20% посадового окладу згідно постанови КМУ від 25.08.2004 р. № 1096 і виплачується підвищення до посадового окладу у розмірі 20% за роботу в групах для дітей, які мають вади у фізичному чи розумовому розвитку, потребують особливих умов виховання або тривалого лікування, згідно з абзацом другим підпункту «в» пункту 28 Інструкції про порядок обчислення заробітної плати працівників освіти, затвердженої наказом Міністерства освіти України від 15.04.1993 р. N 102.

      Підвищення посадових окладів педагогічних працівників здійснюється тільки за години роботи в таких групах.

      • Женя сказав:

        Що мається наувазі “за час роботи в інклюзивні групі здійснюється доплата” корекційно-розвиткові заняття це неє час роботи в інклюзивні групі?Чи за час роботи з дітьми без ООП мають доплачувати до 20% лише через то шо вони є вихованцями інклюзивної групи?

        • Admin сказав:

          1. Мається на увазі, що доплата за роботу в інклюзивних групах здійснюється педагогічним працівникам та помічникам вихователів тільки за години роботи в цих групах.

          2. Ні, корекційно-розвиткові заняття з особами з ООП проводяться окремо від основних занять в групах, за договорами цивільно-правового характеру і оплачуються також окремо, за актами виконаних робіт.

          3. Доплата в граничному розмірі до 20% посадового окладу здійснюється не за роботу з дітьми з ООП, а за роботу в інклюзивних групах.
          Конкретний розмір доплати встановлює керівник закладу, ураховуючи кількість осіб з ООП у групі, складність порушення розвитку дітей, рівень відповідальності та обсяг роботи кожного працівника, який працює з такими дітьми, тощо.
          В інклюзивній групі може виховуватись від 1 до 3 діток з ООП. Якщо, наприклад, в інклюзивній групі, де виховується одна дитина з ООП, яка звільнена від занять з фізкультури, проводить заняття інструктора з фізкультури, то йому така доплата не проводиться.

  3. Женя сказав:

    Вчитель-логопед майже ніколи не працює з цілою групою дітей, він працює з підгрупами або індивідуально. У інклюзивній групі 2 дітей з ООП, у кожного з них рекомендовано по 2 години кор.-розвитк. занять, це щодня по 25 хв. Скільки взагальному на день вч.логопед має займатися з такими дітьми. І якою повинна бути його доплата.

    • Admin сказав:

      У вашому випадку розділіть роботу вчителя-логопеда в ЗДО за двома напрямками. Це його робота в садочку згідно штатного розпису і проведення ним коррекційно-розвиткових заняття з дітками з ООП.

      Комплектування штатних розписів закладів дошкільної освіти посадою вчителя-логопеда здійснюється відповідно до Типових штатних нормативів дошкільних навчальних закладів, затверджених Наказ Міністерства освіти і науки України від 04.11.2010 р. N 1055. Відповідно до пункту 3 розділу III ТШН № 1055 для дітей з порушеннями мови вводиться по 1 штатній одиниці учителя-логопеда на кожну таку групу. Тобто, якщо в садочку створені логопедичні групи, то на кожну таку групу в штатний розпис садочка вводиться одна штатна посада учителя-логопеда.

      Якщо в садочку не створено логопедичні групи, а створені інклюзивні групи, то в такому разі комплектування ЗДО посадою учителя-логопеда здійснюється відповідно до пункту 4 розділу III ТШН № 1055, згідно якого для дітей з порушеннями зору, слуху, опорно-рухового апарату, з розумовою відсталістю, із затримкою психічного розвитку, у яких виявлено мовленнєві порушення, вводиться 1 штатна одиниця учителя-логопеда на кожні 10 дітей з тяжкими порушеннями мовлення (ринолалія, заїкуватість, загальне недорозвинення, алалія, афазія, дизартрія) або на кожні 12 дітей з фонетико-фонематичним недорозвиненням, дислалією.

      Педагогічне навантаження учителя-логопеда ЗДО складає 20 годин викладацької роботи на тиждень на 1,0 ставку, або 4 години в день при п’ятиденному робочому тижні (20:5). Отже, якщо учителя-логопеда було прийнято в садочок, наприклад, на 1,0 ставку, то він повинен відпрацювати в день 4 години, якщо його, наприклад, прийнято на 0,5 ставки, то в день він повинен відпрацювати 2 години в день.

      Крім роботи за штатним розписом учитель-логопед також може бути задіяний для проведення коррекційно-розвиткових занять з дітками з ООП, які проводяться за окремими договорами цивільно-правового характеру. Проведення коррекційно-розвиткових занять передбачено постановою КМУ від 14.02.2017 р. № 88. Згідно з листом МОНУ від 24.04.2019 р. № 6/41-19 такі коррекційно-розвиткові заняття можуть проводитись у робочий час педагогічного працівника, тобто разом з проведенням ним занять за штатним розписом. Але таке проведення коррекційно-розвиткових занять в межах основного робочого часу не повинно перевищувати 240 годин на рік. У такому разі йому виплачується і заробітна плата за посадою в повному розмірі, і винагорода за проведення ним коррекційно-розвиткових занять згідно укладеного ним договору.

  4. Вікторія сказав:

    Чи потрібно з 01 грудня 2021р.(підвищення з/пл) збільшувати розмір оплати за послуги за одне корекційно-розвиткове заняття?

    • Admin сказав:

      Так, потрібно. Оплата праці фахівців за проведення корекційно – розвиткових занять здійснюється за ставкою погодинної оплати праці у розмірі, передбаченому для доцента або кандидата наук, які проводять навчальні заняття з учнями шкіл, установленою в додатку 5 до постанови КМУ від 30.08.2002 р. № 1298, підвищеною на 20 відсотків за роботу з особами з особливими освітніми потребами.

      Згідно з додатком 5 до Постанови № 1298 розмір погодинної оплати праці визначається, як добуток посадового окладу працівника I тарифного розряд і ставки погодинної оплати у розмірі 3,4%

      З 01.12.2021 р. посадовий оклад працівника I тарифного розряд передбачений постановою КМУ від 20 січня 2021 року № 29 у розмірі 2893 грн.

      Ставка погодинної оплати праці фахівця за проведення корекційно – розвиткових занять з 01.12.2021 р. складатиме 118, 03 грн. (2893 х (3,4% х120:100=4,08%)).

  5. Наталія сказав:

    Добрий день! Як порахувати кількість годин і оплату праці за корекційні заняття:наприклад у 2 класі є 2 учні з однією і тією ж нозологією.Мають бути індивідуальні чи групові заняття. як рахувати їх кількість при груповому занятті?

    • Admin сказав:

      Тривалість групового корекційно-розвиткового заняття становить 35-40 хвилин, індивідуального — 20-25 хвилин. Скорочена тривалість корекційно-розвиткових занять не є підставою для зменшення оплати за їх проведення.

      Відповідно до пункту 11 Порядоку організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах, затвердженому постановою КМУ від 15.08.2011 р. № 872, групи наповнюваністю два – шість учнів комплектуються з урахуванням однорідності порушень та рекомендацій психолого-медико-педагогічної консультації.

Написати коментар