Лист Міністерства освіти і науки України від 16.09.2019 р. № 1/11 – 8349 “Щодо оплати праці вихователів групи продовженого дня у закладах загальної середньої освіти”.

30.08.2021

Міністерство освіти і науки України
Лист
від 16.09.2019 р. № 1/11 – 8349
Щодо оплати праці вихователів групи продовженого дня
у закладах загальної середньої освіти

У Міністерстві освіти і науки України розглянуто Ваш запит від 12.09.2019 р щодо оплати праці вихователя групи продовженого дня у закладах загальної середньої освіти, в яких є учні з особливими освітніми потребами (спеціальні або інклюзивні класи) та повідомляємо.

Порядок створення груп подовженого дня у державних і комунальних закладах загальної середньої освіти затверджений наказом Міністерства освіти і науки України від 25.06.2018 р. № 677 (далі – Порядок).

Відповідно до пункту 7 цього Порядку для осіб з особливими освітніми потребами, які навчаються в спеціальних та інклюзивних класах закладів загальної середньої освіти, на підставі письмового звернення їхніх батьків, інших законних представників, утворюються інклюзивні та/або спеціальні групи подовженого дня.

Для забезпечення ефективності освітнього процесу наповнюваність спеціальних груп подовженого дня має відповідати наповнюваності спеціальних класів. Нормативи наповнюваності спеціальних класів затверджені наказом Міністерства освіти і науки України від 20.02.2002 р. № 128.

За роботу у спеціальній групі відповідно до пункту 29 Інструкції про порядок обчислення заробітної плати працівників освіти, затвердженої наказом Міністерства освіти від 15.04.1993 р. № 102 (із змінами, внесеними наказом Міністерства освіти і науки України від 11.06.2007 р. № 471), посадові оклади (ставки заробітної плати) вихователів підвищуються на 25 відсотків.

Інклюзивна група подовженого дня – група подовженого дня, до якої зараховано особу (осіб) з особливими освітніми потребами. Норматив наповнюваності груп продовженого дня у закладі загальної середньої освіти визначений у наказі Міністерства освіти і науки України від 20.02.2002 р. № 128 і становить не більше 30 учнів.

В інклюзивних групах подовженого дня кількість учнів з особливими освітніми потребами становить:

одна — три дитини із числа дітей з порушеннями опорно-рухового апарату, затримкою психічного розвитку, зниженим зором чи слухом, легкими інтелектуальними порушеннями тощо;

не більш як двоє дітей із числа дітей сліпих, глухих, з тяжкими порушеннями мовлення, у тому числі з дислексією, розладами спектра аутизму, іншими складними порушеннями розвитку (порушеннями слуху, зору, опорно-рухового апарату в поєднанні з інтелектуальними порушеннями чи затримкою психічного розвитку) або тих, що пересуваються на візках.

За роботу в інклюзивній групі постановою Кабінету Міністрів України від 25.08.2004 р. N 1096 (із змінами, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 14.02.2018 р. N 72) вихователям передбачено встановлення доплати у граничному розмірі 20% посадового окладу (ставки заробітної плати).

Зазначена доплата встановлюється педагогічним працівникам, які працюють в інклюзивному класі (групі), тільки за години роботи в інклюзивних класах (групах). Конкретний розмір доплати встановлює керівник закладу, ураховуючи кількість осіб з особливими освітніми потребами у класі (групі), складність порушення розвитку дітей, рівень відповідальності та обсяг роботи кожного працівника, який працює з такими дітьми, тощо.

Заступник Міністра        Світлана ДАНИЛЕНКО

Інші статті:

коментарів 7

  1. Олена :

    Я працюю вихователем групи продовженого дня на 0,5 після уроків. В групі 3 дитини, що навчаються в інклюзивних класах. Чи маю я право наполягати на доплаті, яку отримую в класі, де навчаю цих дітей. Дякую

    • Admin :

      Класи і групи продовженого дня, в яких навчаються учні з ООП, повинні бути офіціально оформленими як інклюзивні.

      Згідно з пунктом 5 додатку до постанови КМУ від 25.08.2004 р. № 1096 (із змінам, внесеними постановою КМУ від 14.02.2018 р. № 72) педагогічним працівникам за роботу в інклюзивних класах (групах), зокрема, у закладах загальної середньої освіти встановлено виплату доплати у граничному розмірі 20 відсотків посадового окладу.

      Конкретний розмір доплати встановлює керівник закладу, ураховуючи кількість осіб з особливими освітніми потребами у класі (групі), складність порушення розвитку дітей, рівень відповідальності та обсяг роботи кожного працівника, який працює з такими дітьми, тощо.

      Доплата здійснюється не на все навантаження, а тільки за години роботи в таких класах (групах).

      Отже, якщо клас і група продовженого дня – інклюзивні і якщо ви проводите заняття в цьому класі і в цій групі, то за години роботи, як у класі, так і в групі вам повинні виплачувати доплату у граничному розмірі 20 відсотків посадового окладу, окремо за посадою вчителя і окремо за посадою вихователя.

  2. Наталія :

    Доброго дня. Маю 1 категорію як вчитель початкових класів, 20 років стажу, за яким тарифним розрядом мені має оплочуватись 0,25 ставки ГПД? Дякую

    • Admin :

      За 13 тарифним розрядом.

      Відповідно до пункту 3.27 Типового положення за педагогічними працівниками, які переходять на роботу з одного навчального закладу до іншого, а також на інші педагогічні посади у цьому самому закладі, зберігаються присвоєні кваліфікаційні категорії (тарифні розряди) та педагогічні звання до наступної атестації.

      Згідно з нормою, встановленою пунктом 3.27 Типового положення, при довантаженні педагогічного працівника годинами на іншій посаді кваліфікаційна категорія також зберігається до наступної атестації.

      Читайте лист Міністерства освіти і науки України від 22.10.2018 р. N 2-2891 “Щодо поєднання роботи педагогічного працівника на посадах вчителя початкових класів та вихователя групи подовженого дня” за посиланням http://www.zarplata.co.ua/?p=10038

  3. Наталія :

    Добрий вечір! Підкажіть, будь ласка, чи можна ввести 0,5 посади сестри медичної з дієтичного харчування у заклад освіти типу НВК, де учнів – 58, а вихованців дошкільного підрозділу – 15, адже у типових штатних нормативах ця посада вводиться для учнів від 60 до 200, які харчуються. Чи можна брати в розрахунок і вихованців дошкільного підрозділу, бо заклад один?

  4. Наталія :

    Величезне спасибі

Написати коментар