Лист ЦК Профспілки працівників освіти і науки України від 28.07.2021 р. № 86-з ” Щодо підвищення кваліфікації та атестації педагогічних працівників”.


ЦК Профспілки працівників освіти і науки України
ЛИСТ
від 28.07.2021 р. № 86-з
Щодо підвищення кваліфікації та атестації
педагогічних працівників

Витяг

ЦК Профспілки працівників освіти і науки України розглянув звернення щодо підвищення кваліфікації та атестації педагогічних працівників і повідомляє наступне.

Відповідно до статті 50 Закону України «Про освіту» атестація педагогічних працівників – це система заходів, спрямованих на всебічне та комплексне оцінювання педагогічної діяльності педагогічних працівників.

Педагогічний працівник проходить чергову атестацію не менше одного разу на п’ять років, крім випадків, передбачених законодавством.

За результатами атестації визначається відповідність педагогічного працівника займаній посаді, присвоюються або підтверджуються кваліфікаційні категорії, присвоюються педагогічні звання. Перелік категорій і педагогічних звань педагогічних працівників визначається Кабінетом Міністрів України.

Положення про атестацію педагогічних працівників затверджує центральний орган виконавчої влади у сфері освіти і науки.

Таке Положення затверджено наказом Міністерства освіти і науки України 06.10.2010 р. № 930 «Про затвердження Типового положення про атестацію педагогічних працівників».

Відповідно до статті 59 Закону «Про освіту» професійний розвиток педагогічних працівників передбачає постійну самоосвіту, участь у програмах підвищення кваліфікації та будь-які інші види і форми професійного зростання.

Підвищення кваліфікації може здійснюватися за різними видами (навчання за освітньою програмою, стажування, участь у сертифікаційних програмах, тренінгах, семінарах, семінарах-практикумах, семінарах-нарадах, семінарах-тренінгах, вебінарах, майстер-класах тощо) та у різних формах (інституційна, дуальна, на робочому місці (на виробництві) тощо).

Підвищення кваліфікації є необхідною умовою атестації педагогічного працівника.

Порядки підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників, включаючи порядок оплати, умови і порядок визнання результатів підвищення кваліфікації, затверджуються Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до статті 51 Закону України «Про повну загальну середню освіту» кожен педагогічний працівник зобов’язаний щороку підвищувати свою кваліфікацію відповідно до Закону України «Про освіту» з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. Загальна кількість академічних годин для підвищення кваліфікації педагогічного працівника протягом п’яти років, яка оплачується за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів, не може бути меншою за 150 годин.

Порядок підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників, затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 21.08.2019 №  800 «Деякі питання підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників».

Пунктом 6 Порядку установлено, що окремі види діяльності педагогічних працівників, зазначені у пункті 26 цього Порядку, можуть бути визнані як підвищення кваліфікації.

Відповідно до пункту 26 Порядку окремі види діяльності педагогічних працівників (участь у програмах академічної мобільності, наукове стажування, самоосвіта, здобуття наукового ступеня, вищої освіти) можуть бути визнані як підвищення кваліфікації відповідно до цього Порядку. Такі зміни до абзацу першого пункту 26 внесено постановою Кабінету Міністрів України № 1133 від 27.12.2019.

Процедура зарахування окремих видів діяльності, їх результатів та обсяг підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладів вищої освіти визначаються педагогічними радами відповідних закладів освіти.

Пунктом 30 Порядку встановлено, що здобуття першого (бакалаврського), другого (магістерського) рівня вищої освіти, третього (освітньо наукового/освітньо-творчого) рівня або наукового рівня вищої освіти вперше або за іншою спеціальністю у межах професійної діяльності або галузі знань визнається як підвищення кваліфікації педагогічних працівників.

Тобто підвищення кваліфікації є однією з умов атестації педагогічних працівників, а саме визнання їх такими, що відповідають чи не відповідають займаній посаді.

Для присвоєння відповідної кваліфікаційної категорії під час атестації за відповідною педагогічною посадою передбачено вимогу щодо рівня здобутої освіти.

Зокрема, пунктом 4.1 Типового положення № 930 установлено, що атестація на відповідність займаній посаді з присвоєнням кваліфікаційних категорій проводиться щодо вчителів та викладачів усіх спеціальностей, а також щодо вчителів-дефектологів, методистів, вихователів, вихователів-методистів, соціальних педагогів, практичних психологів, логопедів, вчителів-логопедів, завідувачів логопедичними пунктами, педагогів-організаторів, концертмейстерів, художніх керівників, музичних керівників, інструкторів з фізкультури, праці та слухових кабінетів, які мають вищу педагогічну або іншу вищу освіту за освітньо – кваліфікаційним рівнем спеціаліста або магістра.

Відповідно до пункту 4.11 Типового положення педагогічним працівникам, які не мають повної вищої освіти, а також керівникам гуртків, майстрам виробничого навчання, культорганізаторам, акомпаніаторам та іншим зазначеним у цьому пункті педпрацівникам, незалежно від рівня здобутої ними освіти за результатами атестації встановлюються тарифні розряди.

Згідно з додатком 6 до наказу Міністерства освіти і науки України від 26.09.2005 № 557 «Про впорядкування умов оплати праці та затвердження схем тарифних розрядів працівників навчальних закладів, установ освіти та наукових установ» учителям усіх спеціальностей, викладачам, вихователям та іншим педагогічним працівникам, зазначеним у цьому додатку, які не мають кваліфікаційних категорій, ставки заробітної плати та посадові оклади установлюються як фахівцям на рівні 10-11 тарифних розрядів.

При цьому тим фахівцям, які мають освітньо-кваліфікаційний рівень спеціаліста або магістра (до введення в дію Закону України «Про освіту» – вищу освіту), установлюється 11 тарифний розряд.

Фахівцям, які не мають освітньо-кваліфікаційного рівня молодшого спеціаліста (до введення в дію Закону України «Про освіту» – середньої спеціальної освіти), установлюється 10 тарифний розряд.

Тому фахівцям, які мають освітньо-кваліфікаційний рівень молодшого спеціаліста чи бакалавра, установлюється 10 або 11 тарифний розряд.

Голова Профспілки          Г.Ф. Труханов

Інші статті:

коментарів 78

  1. Доброго дня! Надайте роз’яснення, будь ласка, що до атестації педагогів, які здобули вищу освіту (рівень бакалаврів) після введення в дію Закону України “Про вищу освіту”. Чи мають вони право атестуватись на кваліфіказійні категорії? Чи внесені зміни в Положення про атестацїю? Я ознайомлена з листом про стурбованність МОН України та зверненням Профспілок про введення у відповідність закону “Про вищу освіту” та проходження атестації, але інформації наразі ніякої нема. На таке рішення чекає багато педагогів (бакалаврів).

    • Admin :

      На сьогодні в Типове положення про атестацію педагогічних працівників (наказ МОНУ від 06.10.2010 р. № 930) ніякі зміни не вносились.

      Типовим положенням № 930 щодо осіб, які не мають освітньо-кваліфікаційного рівня молодшого спеціаліста (середньої спеціальної освіти), а також фахівців з освітньо-кваліфікаційним рівнем бакалавра, присвоєння та підвищення ними кваліфікаційних категорій не передбачено.

      Умовою присвоєння квалiфiкацiйних категорiй педагогiчним працiвникам є наявнiсть у них повної вищої освiти.

      Щодо присвоєння кваліфікаційних категорій педагогічним працівникам з освітньо-кваліфікаційним рівнем бакалавра ми звертались за роз’ясненням до ЦК профспілки працівників освіти і науки України. З відповіддю ЦК профспілки на наш лист ви можете ознайомитись на нашому сайті за посиланням http://www.zarplata.co.ua/?p=10175

      • Олена :

        Прошу пояснити щодо атестації бакалаврів.Сьогодні маємо після ВУзів молодшого бакадавра, бакалавра, магістра… У положенні прописано, що мають право атестувати спеціаліста і магістра.Але ж такого рівня як спеціаліст вже немає.Вчителька у 2020 році отримала диплом про вищу освіту бакалавра. Питання: бакалавр тепер прирівнюється до колишнього спеціалісьа і атестується на категорію чи все ж ні? Буду дуже вдячна за відповідь

        • Admin :

          Ні, освітньо-кваліфікаційний рівень бакалавра не прирівнюється до спеціаліста. Для присвоєння вам кваліфікаційних категорій ви повинні мати освітньо-кваліфікаційний рівень спеціаліста або магістра.

  2. Анна :

    Будь ласка, поясніть: у положенні старого і нового зразка є такий вислів: “педагогічні працівники, які не мають вищої освіти ступеня магістра або освітньо-кваліфікаційного рівня спеціаліста, але до набрання чинності цим наказом атестувалися з присвоєнням кваліфікаційних категорій, атестуються з присвоєнням кваліфікаційних категорій у загальному порядку”. Чому раніше без вищої освіти один міг атестуватися на категорію, а інший ні? який був закладений принцип “відбору”?? Де прописаний той чарівний критерій, за яким люди могли стати на сходинку вище? Величезна кількість викладачів старшого віку – заслужені майстри, досі виховують учнів “високого гатунку”, які мають численні нагороди; але викладач отримує копійки поряд з викладачем-ледарем (нажаль, таке теж буває), який значно молодший і має вищу освіту. Це ж несправдливо!!! Будь ласка, роз,ясніть!!!

    • Admin :

      Які положення старого і нового зразку ви мали на увазі? Вкажіть назву, номер і дату документів.

      На сьогодні щодо атестації педагогічних працівників з присвоєнням їм кваліфікаційних категорій дійсним є Типове положення про атестацію педагогічних працівників, затверджене наказом Міністерства освіти і науки України від 06.10.2010 р. № 930. До нього було чинним Типове положення, затверджене наказом Міністерства освіти України від 20.08.1993 р. № 910.

      Ні сьогоднішнє, а ні діюче до нього Типове положення про атестацію педагогічних працівників, не містять умов, за яких педагогічні працівники мали б право на атестаціє з присвоєнням їм кваліфікаційних категорій без наявності у них вищої освіти.

      • Анн :

        Дуже дякую за відповідь! вибачте, я на своїй хвилі, каюся. Я про “Питання атестації педагогічних працівників закладів (установ) освіти сфери культури”. КУЛЬТУРИ! і щойно додивилась, що опублікований вище розглядаються лише питання працівників освіти і культури. Вибачте, неуважна.

  3. Оксана :

    Яка заробітна плата асистента вчителя, попередньо була присвоєна вища категорія як вчителя географії?

    • Admin :

      Залежність встановлення тарифного розряду, а відповідно і посадового окладу асистенту вчителя ЗДО від наявності в нього кваліфікаційної категорії не передбачена. Відповідно до Схеми тарифних розрядів посад керівних та педагогічних працівників закладів ЗСО (додаток 6 до наказу Міністерства освіти і науки України від 26.09.2005 р. № 557) йому може бути присвоєно 10, 11 або 12 тарифний розряд.

      Розмір заробітної плати асистента вчителя залежить від дуже багатьох чинників.

      Читайте у нас на сайті статтю: “Про оплату праці вихователів і асистентів вихователів інклюзивних груп в закладах дошкільної освіти” за посиланням: http://www.zarplata.co.ua/?p=9227. Умови оплати праці асистента вчителя інклюзивного класу закладу ЗСО і асистента вихователя інклюзивної групи закладу дошкільної освіти майже ідентичні.

  4. Наталія :

    Доброго дня, поясніть будь ласка, якщо в мене освіта, бакалавр, вчитель початкових класів, англійської мови, а магістер вчитель початкових класів. Викладаю англійську мову в початковій школі. Чи маю я право атестуватись на категорії, чи тільки розряди?

    • Admin :

      Відповідно до пункту 4.1 Типового положення про атестацію педагогічних працівників, затвердженого наказом МОНУ від 06.10.2010 р. N 930, умовою для атестації на відповідність займаній посаді з присвоєнням кваліфікаційних категорій учителя є наявність у нього повної вищої педагогічної освіті з предметів, які викладають.
      Отже, тому що ви не маєте такої вищої освіти, яку передбачено цим пунктом Типового положення № 930 для учителів, тільки бакалавра англійської мови, то ви не можете атестуватись на присвоєння вам кваліфікаційних категорій. Можете атестуватись тільки на відповідність займаній посаді з присвоєнням тарифного розряду. Якби ви мали освітній рівень магістра з англійської мови, то тоді б мали таке право.

  5. Світлана :

    Доброго дня, чи можу я атестуватися на І категорію, як соціальний педагог, без профільної освіти. Маю повну вищу педагогічну освіту,була атестована в 2017 році на ІІ категорію, працюю соц.педагогом з 2010 р.

    • Admin :

      Умови та правила атестації педагогічних працівників передбачені Типовим положенням про атестацію педагогічних працівників, затвердженим наказом МОНУ від 06.10.2010 р. N 930.

      Для присвоєння соціальному педагогу кваліфікаційних категорій абзацом шостим пункту 4.1 Типового положення № 930 передбачені певні вимоги. Це наявність у нього повної вищої педагогічну освіту зі спеціальності соціальна педагогіка.

      Типовим положенням № 930 передбачені виключення з цього правила.

      Так, згідно з пунктом 3.26 особи з повною вищою педагогічною освітою або іншою повною вищою освітою, прийняті на посади педагогічних працівників за спеціальностями, фахівці з яких не готувалися вищими навчальними закладами або підготовлені у недостатній кількості, за умови проходження ними підвищення кваліфікації, атестуються як такі, що мають відповідну освіту.

      Згідно з пунктом 4.10 педагогічні працівники з повною вищою педагогічною або іншою повною вищою освітою, які до набрання чинності Законами України “Про дошкільну освіту”, “Про загальну середню освіту”, “Про професійно-технічну освіту”, “Про вищу освіту” працювали й продовжують працювати у навчальних та інших закладах не за фахом, атестуються на відповідність займаній посаді з присвоєнням кваліфікаційних категорій та педагогічних звань як такі, що мають відповідну освіту.

      Якщо в 2017 році ви атестувались на другу кваліфікаційну категорію без відповідної займаній посаді освіти, то, напевно, тоді до вас також застосували одне з виключень, передбачених пунктами 3.26 і 4.10 Типового положення № 930.

  6. Світлана :

    Можливо щось змінилося в документації про атестацію,і хто та остання інстанція,що регламентує застосування виключень п.3.26 та 4.10?

    • Admin :

      Регламентовано Типовим положенням № 930, а рішення приймає відповідна атестаційна комісія. Зокрема в пункті 6.10 йдеться, що питання атестації педагогічних працівників, не врегульовані цим Типовим положенням, вирішуються атестаційними комісіями III рівня відповідно до чинного законодавства України.

  7. Ірина :

    Який тарифний розряд вчителя вищої категорії з дипломом магістра?

  8. Таня :

    Добрий день,підскажіть, будь ласка, який тарифний розряд встановлюється музичному керівнику ДНЗ з дипломом молодшого спеціаліста (диплом 1998р.., музичне училище), стаж 20 років. 9 чи 10 тарифний розряди. Допоможіть розібратись.

    • Admin :

      Відповідно до Схеми тарифних розрядів посад керівних та педагогічних працівників дитячих дошкільних навчальних закладів усіх типів і найменувань (додаток 9 до наказу Міністерства освіти і науки України від 26.09.2005 р. № 557) за посадою музичного керівника ЗДО передбачені наступні тарифні розряди:
      – вищої категорії – 12 т.р.
      – першої категорії – 11 т.р.
      – другої категорії – 10 т.р.
      – без категорії – 9 т.р.
      Отже, фахівцям, які мають освітньо-кваліфікаційний рівень молодшого спеціаліста (до введення в дію Закону України “Про освіту” – середню спеціальну освіту), установлюється 9 тарифний розряд.

      • Таня :

        Дякую за відповідь, якщо можна поясність, що значить (до введення в дію Закону України “Про освіту” – середню спеціальну освіту).

        • Admin :

          Це значить, що до введення в дію Закону України “Про освіту” в документообігу Міністерства освіти і науки України такі категорії освітньо-кваліфікаційного рівня, як молодший спеціаліст, бакалавр, спеціаліст, магістр не вживались. Раніше вживались такі поняття, як середня освіта, середня спеціальна освіта, вища освіта.

  9. Таня :

    Хочу розібратись у цьому питанні. Коли я була прийнята на роботу (1998р.) з дипломом молодшого спеціаліста (музичне училище, 4 роки навчання), мені було встановлено 8 т. р., потім після підвищення тарифних розрядів, я отримала 10 т.р. Невже мені не вірно встановили тарифний розряд?

    • Admin :

      Напевно вам не правильно був встановлений тарифний розряд. Раніше (до 01.09.2017 р.) 8 т.р. і з 01.09.2017 р. – 10 тарифний розряд міг присвоюватись музичному керівнику, якому було присвоєно кваліфікаційну категорію “спеціаліст ІІ категорії”. Вам же не присвоювали кваліфікаційну категорію? Атестація педагогічних працівників з правом присвоєння їм кваліфікаційної категорії проводиться тільки тих з них, хто має освітньо-кваліфікаційний рівень спеціаліста або магістра. За цим посиланням ви можете ознайомитись з додатком 9 до наказу № 557 https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1130-05/ed20210330#Text

  10. Доброго дня! Будь ласка, поясніть. Працюю у ЗДО на посаді керівника гуртка англ. мови. Освіта магістр, вчитель англійської мови. Чи можу я атестуватиму на спеціаліста ІІ категорії?
    Дякую!

    • Admin :

      Тарифний розряд керівника гуртка не залежить від його кваліфікаційної категорії, тому він не атестується на присвоєння йому кв. категорії, а тільки на відповідність займаній посаді.

      Згідно додатку 8 до наказу МОНУ від 26.09.2005 р. № 557 йому може бути присвоєно 10, 11 або 12 тарифний розряд. При цьому умовами оплати праці педагогічних працівників будь-яких критеріїв або вимог для встановлення йому конкретного тарифного розряду не встановлено. Не передбачена також вимога щодо встановлення працівнику під час прийому його на роботу найнижчого тарифного розряду.

      При встановленні тарифного розряду керінику гуртка, зокрема, може враховуватись його освітній рівень, професійна компетентність, педагогічний досвід, результативність та якість роботи, термін роботи на посаді, інші дані, які характеризують його професійну діяльність.

      Згідно пункту 2 Наказу МОНУ № 557 право встановлювати працівникам закладів та установ освіти конкретні розміри посадових окладів відповідно до затверджених цим наказом схем тарифних розрядів надано керівникам навчальних закладів та установ освіти у межах затвердженого фонду заробітної плати.

  11. Федак :

    Доброго дня, допоможіть розібратися, б ласка – я працюю асистентом у інклюзивному класі, маю диплом молодшого спеціаліста педагогічний та диплом магістра, правознавство, без категоріі, чи правильнл, мені встановлено 10 тарифний розряд??? На мою думку – ні.

    • Admin :

      Залежність встановлення тарифного розряду асистенту вчителя ЗЗСО від наявності в нього кваліфікаційної категорії Схемою тарифних розрядів посад педагогічних працівників загальноосвітніх навчальних закладів  (додаток 6 до наказу МОНУ від 26.09.2005 р. № 557) не передбачена.

      Відповідно до цієї Схеми йому може бути встановлено 10, 11 або 12 тарифний розряд. При цьому умовами оплати праці педагогічних працівників будь-яких критеріїв або вимог для встановлення йому конкретного тарифного розряду не передбачено. Не передбачена також вимога щодо встановлення працівнику під час прийому його на роботу найнижчого тарифного розряду.

      При встановленні тарифного розряду асистенту вчителя, зокрема, може враховуватись його освітній рівень, професійна компетентність, педагогічний досвід, результативність та якість роботи, термін роботи на посаді, інші дані, які характеризують його професійну діяльність.

      Згідно пункту 2 Наказу МОНУ № 557 право встановлювати працівникам закладів та установ освіти конкретні розміри посадових окладів відповідно до затверджених цим наказом схем тарифних розрядів надано керівникам навчальних закладів та установ освіти у межах затвердженого фонду заробітної плати.

  12. Федак :

    І ще, скажіть б ласка, чи можу я працювати, у школі, вчителем початкових класів, англійськоі мови , якщо у мене друга вища освіта, право, а перша – рівень молодший спеціаліст, спеціалізація-дошкілля, англійська мова,? І взагалі які посади я можу обіймати у школі, маючи базову педагогічну та другу вищу юридичну освіту. Дякую

  13. Ірина :

    Доброго вечора. Скажіть, будь ласка,чи можу я атестуватися на 2 категорію? Маю дві освіти.У 2010 р. закінчила Одеську академію будівництва та архітектури (диплом магістра), у 2018 р. закінчила Миколаївський університет ім. Сухомлинського (диплом бакалавра). Диплом бакалавра прирівнюється до спеціаліста? Стаж роботи 5 років. У нашій громаді присвоїли 12 розряд учителям, які закінчили училище. Це правильно? Дякую за відповідь.

    • Admin :

      Де ви працюєте і конкретно яку посаду займаєте? Диплом бакалавра не прирівнюється до спеціаліта. Право на встановлення вчителеві 12 розряду можливе за умови присвоєння йому другої кваліфікаційної категорії.

  14. Ірина :

    І ще, скажіть будь ласка, чи може бути 10 т.р. для вчителя з дипломом бакалавра( диплом з 2018 р.) і вчителя- студента першого курсу.? Дякую)

    • Admin :

      Фахівцям, які мають освітньо-кваліфікаційний рівень бакалавра може бути установлений 10 або 11 тарифний розряд. Фахівцям, які не мають освітньо-кваліфікаційного рівня молодшого спеціаліста установлюється 10 тарифний розряд. Дивіться додаток 6 до наказу МОН від 26.09.2005 р. № 557 за посиланням https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1130-05#Text

  15. Підкажіть, будь ласка. Вчитель з дипломом бакалавра чи має право атестуватися на присвоєння категорії? І яка це буде категорія?

  16. Артем :

    Вітаю! Підкажіть, будь ласка, як вирішити наступну проблему. 1,5 роки тому я був прийнятий на посаду керівника гуртка з дипломом бакалавра, мені був встановлений 10 т.р. Зараз я отримав диплом магістра. Чи може адміністарція закладу автоматично підвищити мій тарифний розряд до 11 без проходження атестації? Чи треба обов’язково атестуватися на встановлення 11 т.р.?
    Дякую за відповідь!

    • яна :

      Який тарифний розряд в школі має бути в психолога з дипломом бакалавра

      • Admin :

        Фахівцям, які мають освітньо-кваліфікаційний рівень бакалавра установлюється 10 або 11 тарифний розряд.

  17. Тарас :

    Чи можна вчителя з дипломом бакалавра проатестувати на 11 тарифний розряд. Зараз має 10.

    • Admin :

      Так, може. Відповідно до Схеми тарифних розрядів посад педагогічних працівників загальноосвітніх навчальних закладів (додаток 6 до наказу Міністерства освіти і науки України від 26.09.2005 р. № 557) педагогічному працівнику, який має середню спеціальну освіту, може бути присвоєно 10 або 11 тарифний розряд.

      Умовами оплати праці педагогічних працівників будь-яких критеріїв або вимог для встановлення конкретного тарифного розряду працівнику не встановлено. Не передбачена також вимога щодо встановлення працівнику під час прийому його на роботу найнижчого тарифного розряду.
      При встановленні тарифного розряду спеціалісту з дипломом бакалавра, зокрема, може враховуватись його професійна компетентність, педагогічний досвід, результативність та якість роботи, термін роботи на посаді, інші дані, які характеризують його професійну діяльність.
      Згідно пункту 2 Наказу МОНУ № 557 право встановлювати працівникам закладів та установ освіти конкретні розміри посадових окладів відповідно до затверджених цим наказом схем тарифних розрядів надано керівникам навчальних закладів та установ освіти у межах затвердженого фонду заробітної плати.

  18. Тетяна :

    Як я зрозуміла, із педколеджем не можливо здобути жодної категорії і отримати розряд більший, аніж 10???

    • Admin :

      Категорії ні, а тарифний розряд може бути і 12 – й, залежно від посади, яку займає педагогічний працівник. Наприклад, асистент вчителя-реабілітолога або асистент вчителя загальноосвітнього навчального закладу з інклюзивним та інтегрованим навчанням. Дивіться додаток 6 до наказу Міністерства освіти і науки України від 26.09.2005 р. № 557. Фахівцям, які мають освітньо-кваліфікаційний рівень молодшого спеціаліста чи бакалавра, установлюється 10 або 11 тарифний розряд.

  19. Оксана :

    Доброго дня! керівник гуртка закладу позашкільної освіти має 10 тарифний розряд (диплом бакалавра). У 2021 році отримала диплом магістра. Чи може даний педпрацівник розраховувати на встановлення 11 тарифного розряду без атестації (за дипломом) чи 11 тарифний розряд їй має бути встановлений при атестації.

    • Admin :

      Оплата праці керівника гуртка здійснюється за 10 — 12 тарифними розрядами.

      До проведення атестації, відповідно до пункту 4 Інструкції про порядок обчислення заробітної плати працівників освіти, затвердженої наказом Міносвіти від 15.04.1993 р. № 102, посадові оклади встановлюються керівниками на основі діючих кваліфікаційних вимог і тарифних розрядів працівників відповідної кваліфікації з наступною атестацією.

      Тобто, при прийнятті на роботу працівника, який раніше не проходив атестацію, керівник закладу може встановити тарифний розряд в межах вилки розрядів, визначених для такої посади у додатку 8 до наказу Міністерства освіти і науки України від 26.09.2005 р. № 557. При цьому головним критерієм, за яким визначається посадовий оклад такому працівнику, є рівень його освіти, кваліфікація, практичний досвід роботи тощо.

      Водночас, згідно виноски до додатку 8 наказу МОН № 557 тарифні розряди спеціалістам установлюються за наслідками атестації.

      Також, відповідно до пункту 4.11 Типового положення про атестацію педагогічних працівників, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки від 06.10.2010 р. № 930, керівникам гуртків, незалежно від рівня здобутої ними освіти за результатами атестації встановлюються тарифні розряди.

      При встановленні тарифного розряду враховуються освітній рівень працівника, професійна компетентність, педагогічний досвід, результативність та якість роботи, інші дані, які характеризують його професійну діяльність.

      Отже, при прийнятті на роботу працівника, йому посадовий оклад встановлюється без вимоги щодо проходження ним атестації. В подальшому перегляд тарифного розряду працівника можливий тільки за результатами атестації.

      Враховуючи вище зазначене, для перегляду вашого тарифного розряду (не обов’язково 11 т.р.) ви повинні в строк до 10 жовтня 2023 року подати заяву до атестаційної комісії I рівня про проходження вами позачергової атестації в атестаційний період 2023 – 2024 р.р.

  20. Наталія :

    Доброго вечора. Освіта середня спеціальна, молодший спеціаліст. Вихователь дитячого садка. Стаж 6 років. Встановлений 10 тарифний розряд. Чи можу я писати заяву на встановлення 11 тарифного розряду? Дякую.
    Якщо можна, де це прописано.

    • Admin :

      При прийомі на роботу встановити 11 т.р. можна було (за умови наявності відповідної освіти). Якщо вам був встановлений 10 тарифний розряд під час прийому на роботу, то по заяві на 11 т.р. підвищити не можна. Можна підвищити тільки після проходження атестації на відповідність займаній посаді. Про це йдеться в примітці до додатку 9 наказу МОН від 26.09.2005 р. № 557 в якій сказано, що тарифні розряди встановлюються за наслідками атестації відповідно до кваліфікаційних вимог. Про це також йдеться у пункті 4.11 Типового положення про атестацію педагогічних працівників, затвердженого наказом МОНУ від 06.10.2010 р. N 930. в ньому сказано, що педагогічним працівникам, які не мають повної вищої освіти тарифні розряди встановлюються за результатами атестації. При встановленні тарифного розряду враховуються освітній рівень працівника, професійна компетентність, педагогічний досвід, результативність та якість роботи, інші дані, які характеризують
      його професійну діяльність.
      ———————
      Якщо вас задовольнила наша відповідь, то просимо переглянути 1 – 2 рекламні ролики на нашому сайті.

  21. Любов Фальоса :

    Прошу роз’яснення: 11 тарифний розряд присвоюється при отриманні диплома магістра з дати його видачі (яка вказана в дипломі) чи подання заяви про присвоєння? Адже, у зв’язку з війною дипломи надійшли на місяць пізніше

    • Admin :

      Відповідно до п. 4 Інструкції про порядок обчислення заробітної плати працівників освіти, затвердженої наказом Міністерства освіти України від 15.04.1993 р. № 102, ставки заробітної плати й посадові оклади педагогічних працівників встановлюються керівниками закладів та установ освіти при тарифікації за наслідками атестації.

      Згідно з п. 5 Інструкції № 102 зміна розмірів ставок заробітної плати й посадових окладів педагогічних працівників протягом року провадиться, зокрема при здобутті ними освіти або поновленні документа про освіту – з дня подання відповідного документа.
      ———————
      Якщо вас задовольнила наша відповідь, то просимо переглянути 1 – 2 рекламні ролики на нашому сайті.

  22. Таня :

    Чи можуть мені встановити 11 тарифний розряд, якщо я маю два диплома – бакалавр (вчитель англійської мови), магістр (вчитель української мови і літератури). Працюю вчителем англійської мови, маю 10 розряд та мені відмовляють у підвищенні до 11 розряду, аргументуючи це тим, що кваліфікація у дипломі магістра відрізняється від займаної посади.

    • Admin :

      Адміністрація вашого закладу у даному випадку не права.

      Відповідно до виноска до Схеми тарифних розрядів посад педагогічних працівників загальноосвітніх навчальних закладів (додаток 6), затвердженої наказом МОН від 26.09.2005 № 557,

      ** Фахівцям, які мають освітньо-кваліфікаційний рівень спеціаліста або магістра установлюється 11 тарифний розряд.

      Напрямок отриманої педагогом освіти значення не має.

      Тарифні розряди встановлюються за наслідками атестації на відповідність займаній посаді.
      ———————
      Якщо вас задовольнила наша відповідь, то просимо переглянути 1 – 2 рекламні ролики на нашому сайті.

  23. Діана :

    Скажіть, будь ласка, з якого числа буде нараховуватися заробітна плата за новим тарифікаційним розрядом? У мене відбудеться зміна тарифікаційного розряду з 10 до 11. У дипломі магістра вказано 1 березня, але отримала я його тільки через два тижні від зазначеної дати та одразу занесла копію у заклад, де працюю. Там копію прийняли, але нічого не згадали про необхідність написання заяви керівнику закладу з проханням про підвищення тарифікаційного розряду. Тому мені за березень нарахували за 10 т. р. Заяву про підвищення тарифікаційного розряду було написано на початку квітня. Тепер мене цікавить, з якого дня буде нараховуватися зарплата за 11 т.р.? З дати зазначеною у дипломі, з дати подання документу в заклад чи з дати написання заяви?

  24. Галина :

    Доброго дня! Підкажіть, будь ласка, чи можна встановити 11 тарифний розряд керівнику гуртка за результатами атестації якщо керівник має диплом молодшого спеціаліста за спеціальністю “Зберігання і переробка зерна” (технік-технолог) 2010року. На даний час 10 тарифний розряд, працює 4,5 роки. Дякую!

    • Admin :

      Так, можна. І не тільки 11, можна встановити навіть 12 тарифний розряд. Все залежить від успішності вашої атестації на відповідність займаній посаді.

      При встановленні тарифних розрядів керівникам гуртків слід керуватися додатком 8 до наказу МОН від 26.09.2005р. N 557.

      Додатком 8 до Наказу № 557 за посадами керівників гуртків, які мають освітньо-кваліфікаційний рівень магістра, спеціаліста, бакалавра або молодшого спеціаліста передбачені 10 – 12 тарифні розряди, тобто їм може бути встановлений 10, 11 або 12 тарифний розряд.

      При цьому додатком 8 не встановлено диференціації тарифних розрядів залежно від рівня освіти, а саме вищої чи середньої спеціальної, або освітньо-кваліфікаційного рівня – молодшого спеціаліста, бакалавра, спеціаліста чи магістра.

      Виключенням є лише ті керівники гуртків, які не мають освітньо-кваліфікаційний рівень молодшого спеціаліста чи середньої спеціальної освіти. Їм встановлюється 9 тарифний розряд.

      Відповідно до п. 4.11 Типового положення про атестацію педагогічних працівників, затвердженого наказом МОН від 06.10.2010 р. № 930, при встановленні керівникам гуртків тарифного розряду за результатами атестації враховуються освітній рівень працівника, професійна компетентність, педагогічний досвід, результативність та якість роботи, інші дані, які характеризують його професійну діяльність.
      ——————
      Якщо вас задовольнила наша відповідь, то просимо переглянути 1 – 2 рекламні ролики на нашому сайті.

      • Галина :

        Дякую за відповідь.
        Тобто диплом молодшого спеціаліста може бути будь-якого профілю? Відсутність педагогічної освіти не впливає на тарифні розряди?

        • Admin :

          Ні, профіль здобутої освіти не впливає на розмір тарифного розряду і посадового окладу. Все залежить тільки від освітньо-кваліфікаційного рівня фахівця.

  25. Євгенія :

    Вітаю! Я в цьому році отримала диплом бакалавра КУ ім. Бориса Грінченка з відзнакою. Працюю за спеціальністю. Станом на 03.09 матиму педагогічний стаж 3 роки. Маю тарифний розряд 10. Чи можу претендувати на 11 тарифний розряд? Якщо так, яким документом можу керуватись?
    Працюю на посаді вчителя-логопеда в закладі дошкільної освіти м. Києва.

    • Admin :

      До цього бакалаврського диплому яку освіту ви мали працюючи в ЗДО на посаді вчителя-логопеда?

      • Євгенія :

        Працювала без освіти. На підставі свідоцтва про здобуття повної загальної середньої освіти та довідки з інституту, що підтверджувала моє навчання.

        • Admin :

          Згідно з додатком 9 до наказу Міністерства освіти і науки України від 26.09.2005 р. № 557 фахівцям, які не мають освітньо-кваліфікаційного рівня молодшого спеціаліста (середньої спеціальної освіти), установлюється 10 тарифний розряд. Фахівцям, які мають освітньо-кваліфікаційний рівень спеціаліста або магістра установлюється 11 тарифний розряд. Фахівцям, які мають освітньо-кваліфікаційний рівень бакалавра може бути установлений 10 або 11 тарифний розряд.

          Тарифні розряди встановлюються за наслідками атестації відповідно до кваліфікаційних вимог.

          Наступна атестація педагогічних працівників, яка почнеться в 2024 році, уже буде проводитись за новим Положенням про атестацію педагогічних працівників, в якій ви можете прийняти участь для присвоєння вам кваліфікаційної категорії «спеціаліст другої категорії» .

          Учителю-логопеду, якому за результатами атестації присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст другої категорії» встановлюється 12 тарифний розряд.

          За новим Положенням кваліфікаційна категорія «спеціаліст другої категорії» присвоюється педагогічним працівникам, які мають вищу освіту (в т.ч. і за освітнім рівнем бакалавра) і стаж роботи на посадах педагогічних працівників не менше ніж три роки.

          Підвищення кваліфікації педагогічних працівників є необхідною умовою атестації і проводиться в міжатестаційний період.

          Загальний обсяг (загальна тривалість) підвищення кваліфікації для педагогічних працівників дошкільних закладів освіти встановлений у кількості 120 годин, визначається сумарно за останні 5 років перед атестацією та незалежно від суб’єкта підвищення кваліфікації, виду, форми чи напряму, за якими педагогічний працівник пройшов підвищення кваліфікації.

          Відповідно до пункту 26 Порядку підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників, затвердженого постановою КМУ від 21.08.2019 р. № 800, окремі види діяльності педагогічних та науково-педагогічних працівників (участь у програмах академічної мобільності, наукове стажування, самоосвіта, здобуття наукового ступеня, вищої освіти можуть бути визнані як підвищення кваліфікації відповідно до цього Порядку.

          Процедура зарахування окремих видів діяльності, їх результатів та обсяг підвищення кваліфікації педагогічних та науково-педагогічних працівників закладів вищої освіти визначаються педагогічними (вченими) радами відповідних закладів освіти. Тому, для того, щоб вам зарахували здобуту вами вищу освіту, як підвищення вами кваліфікації, ви повинні після закінчення ВУЗу звернутися в цих цілях до педагогічної ради вашого закладу освіти (про все це йдеться у Порядку № 800).

          Для проходження вами позачергової атестації в 2024 році з правом присвоєння вам кваліфікаційної категорії «спеціаліст другої категорії» в строк до 20 грудня ви повинні подати до атестаційної комісії заяву за формою, наведеною в додатку 1 до Положення № 800.
          ——————
          Якщо вас задовольнила наша відповідь, то просимо переглянути 1 – 2 рекламні ролики на нашому сайті.

          • Євгенія :

            А якщо я вступаю на магістратуру, я також маю право атестуватись в 2024 році та претендувати на підвищення розряду?

          • Admin :

            Так.

          • Євгенія :

            Доброго дня! Спілкувалась з директором, вона стверджує, що 11 розряд мені не можуть встановити, бо немає атестації цьогорічної. Пропонують тільки після отримання ІІ категорії 12 розряд. Чи вірно це? Наперед вдячна за відповідь!

          • Admin :

            Це дійсно так. Про це ми вище і відповіли на ваше запитання. “Тарифні розряди встановлюються за наслідками атестації відповідно до кваліфікаційних вимог.”.

            Якби ви закінчили ВУЗ за освітнім рівнем магістра, то право на підвищення до 11 тарифному розряду у вас настало б з дня подання документу про закінчення ВУЗу до адміністрації закладу, де ви працюєте (пункт 5 Інструкції № 102). Це передбачено приміткою до додатку 9 до наказу № 557 (про що ми вище писали) “Фахівцям, які мають освітньо-кваліфікаційний рівень спеціаліста або магістра установлюється 11 тарифний розряд”. У такому разі їм тарифний розряд установлюється без проходження ними атестації.

  26. Оксана :

    Добрий день! Прошу роз’яснити мені, як правильно діяти. Я працювала вихователем ЗДО 30 років, маю вищу категорію та звання “вихователь-методист”. Отримувала заробітну плату по 14 т.р.
    Зараз мене призначили директором ЗДО і встановили 15 т.р.
    Підкажіть, чи можу я писати лист-звернення до начальника відділу освіти з проханням встановити мені 16 т.р.? Чи не варто?
    Чи мені чекати моєї чергової атестації, яка буде аж в 2025 р. і вже потім піднімуть тарифний розряд? Виходить так, що я як завідувач отримую меншу заробітну плату, ніж отримувала, як вихователь. Якось несправедливо.

    • Admin :

      Такі дії керівництва відділу освіти по відношенню до вас суперечать загальновизнаним нормам трудового законодавства, тому повністю погоджуємось з вами, що у даному випадку з вами поступили несправедливо.

      Питання оплати праці педагогічних працівників регламентовано Інструкцією про порядок обчислення заробітної плати працівників освіти, затвердженою наказом Міносвіти України від 15.04.1993 р. № 102, та наказом МОНУ від 26.09.2005 р. № 557 «Про впорядкування умов оплати праці та затвердження схем тарифних розрядів працівників навчальних закладів, установ освіти та наукових установ»

      Пунктом четвертим Інструкції № 102 визначено, що посадові оклади встановлюються керівниками на основі діючих кваліфікаційних вимог і тарифних розрядів працівників відповідної кваліфікації з наступною атестацією або тарифікацією згідно з чинним законодавством.

      При призначенні працівника на посаду і встановленні йому тарифного розряду враховуються його освітній рівень, професійна компетентність, педагогічний досвід, результативність та якість роботи, інші дані, які характеризують його професійну діяльність.

      Схема тарифних розрядів посад керівних і педагогічних працівників дитячих дошкільних навчальних закладів усіх типів і найменувань затверджена додатком № 9 до наказу № 557.

      Додатком 9 до наказу № 557 за посадою директора (завідуючого) закладу дошкільної освіти передбачені 14 – 16 тарифні розряди.

      Посада директора (завідуючого) закладу дошкільної освіти не передбачає наявності у педагогічного працівника, який призначається на цю посаду, кваліфікаційної категорії.

      Як правило, педагогічному працівнику з великим педагогічним стажем і досвідом педагогічної роботи, який на попередній посаді за результатами атестації мав кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії», при переході на посаду, на якій не передбачено присвоєння кваліфікаційних категорій, встановлюється найвищий тарифний розряд, передбачений на цій посаді. У вашому випадку – 16 тарифний розряд.

      Спробуйте звернутися з просьбою до керівника, у підпорядкуванні якого ви знаходитесь, щоб він вніс зміни до наказу про встановлення вам тарифного розряду. В іншому випадку підвищення вам тарифного розряду буде можливим тільки в майбутньому, за наслідками вашої атестації на відповідність вас займаній посаді.
      ———
      Якщо вас задовольнила наша відповідь, то просимо переглянути 1 – 2 рекламні ролики на нашому сайті.

  27. Марія :

    Добрий вечір. Підкажіть, будь ласка, у 2021 році працювала вихователем та вихователем – методистом на 0.5 ставки.
    Була атестована на 2 категорію і отримала 12 розряд як вихователь, як методист не атестувалася. У 2022 обіймала посаду директора ЗДО, тепер звільнилася і повертаюся на посаду вихователя та вихователя методиста По якому розряді маю працювати на цих посадах? Підкажіть, будь ласка, на які документи опиратися?

    • Admin :

      З 19.07.2022 р. набула чинності нова редакція статті 102-1 КЗпПУ щодо роботи працівників за сумісництвом. Якщо вас приймають на роботу на основну посаду вихователя, то на посаду вихователя-методиста ви повинні бути прийняті за сумісництвом або навпаки.

      Відповідно до статті 102-1 КЗпПУ сумісництво — це виконання працівником, крім основної, іншої оплачуваної роботи на умовах трудового договору у вільний від основної роботи час.
      Працівники, які працюють за сумісництвом, одержують заробітну плату за фактично виконану роботу.

      Відповідно до пункту 12 розділу I Положення про атестацію педагогічних працівників, затвердженого наказом МОН від 09.09.2022 р. № 805, педагогічні працівники, які працюють за сумісництвом або на умовах строкового трудового договору, атестуються на загальних підставах.

      Педагогічні працівники, які обіймають різні педагогічні посади в одному і тому чи різних закладах освіти (зокрема керівники закладів освіти, які викладають предмети або здійснюють іншу педагогічну роботу), атестуються за кожною з посад.

      Відповідно до пункту 14 розділу I Положення № 805, до проведення чергової атестації педагогічного працівника за ним зберігаються присвоєні кваліфікаційна категорія (педагогічне звання).

      За педагогічними працівниками, які переходять на роботу з одного закладу освіти до іншого, а також на інші педагогічні посади у цьому закладі освіти або які перервали роботу на педагогічній посаді (незалежно від тривалості перерви у роботі), зберігаються присвоєні за результатами останньої атестації кваліфікаційні категорії та педагогічні звання.

      Атестація таких працівників здійснюється не пізніше ніж через два роки після прийняття їх на роботу.

      Враховуючи вищенаведене за посадою вихователя за вами зберігається кваліфікаційна категорія «спеціаліст другої категорії» і відповідно – 12 тарифний розряд. За посадою вихователя-методиста ви маєте право на присвоєння вам 11 тарифного розряду, як спеціалісту, який має освітньо-кваліфікаційний рівень спеціаліста або магістра.
      ——————
      Якщо вас задовольнила наша відповідь, то просимо переглянути 1 – 2 рекламні ролики на нашому сайті.

  28. Тетяна :

    Доброго дня. Чи можна прийняти на роботу студента 3 курсу історичного факультету університету денної форми навчання (навчаються дистанційно) на посаду вчителя історії з навантаженням 7,5 години. І присвоїти 8 тарифний розряд чи 9, дякую.

    • Admin :

      Відповідно до пункту 1 статті 22 Закону України «Про повну загальну середню освіту» на посади педагогічних працівників приймаються особи, які мають педагогічну освіту, вищу освіту та/або професійну кваліфікацію, вільно володіють державною мовою (для громадян України) або володіють державною мовою в обсязі, достатньому для спілкування (для іноземців та осіб без громадянства), моральні якості та фізичний і психічний стан здоров’я яких дозволяють виконувати професійні обов’язки.

      Відповідно до Схеми тарифних розрядів посад педагогічних працівників загальноосвітніх навчальних закладів (додаток 6 до наказу МОН від 26.09.2005 р. № 557) фахівцям, які призначені на посади вчителів, і які не мають освітньо-кваліфікаційного рівня молодшого спеціаліста (середньої спеціальної освіти), установлюється 10 тарифний розряд.

      Фахівцям, які мають освітньо-кваліфікаційний рівень молодшого спеціаліста (середню спеціальну освіту), установлюється 10 або 11 тарифний розряд.

      Фахівцям, які мають освітньо-кваліфікаційний рівень спеціаліста або магістра, установлюється 11 тарифний розряд.
      ————–
      Якщо вас задовольнила наша відповідь, то просимо переглянути 1 – 2 рекламні ролики на нашому сайті.

  29. Ольга :

    Доброго дня. Прошу роз’яснити таку ситуацію. Маю закінчену вищу педагогічну освіту за спеціальністю ” педагогіка та методика початкового навчання”, вища категорія, стаж 34 роки. Останні 5 років разом з іншими предметами початкової школи викладаю ще і англійську мову (в початкових класах). У цьому році відділ освіти наполягає на тому, що я повинна проходити курси підвищення кваліфікації з англ. мови. Інакше мені будуть платити як спеціалісту. Чи правомірно це?

    • Admin :

      Відповідно до пункту 14 Порядку підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників, затвердженого постановою КМУ від 21.08.2019 р. № 800, кожен педагогічний працівник закладу загальної середньої освіти, відповідно до Законів України “Про освіту”, “Про загальну середню освіту”, зобов’язаний щороку підвищувати кваліфікацію з урахуванням особливостей, визначених цим Порядком.

      Підвищення кваліфікації педагогічними працівниками закладів загальної середньої освіти щороку є необхідною умовою проходження ними атестації у порядку, визначеному законодавством.

      Метою підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників є їх професійний розвиток відповідно до державної політики у галузі освіти та забезпечення якості освіти.

      Відповідно до пункту 15 Порядку № 800 у разі викладання декількох навчальних предметів (дисциплін) педагогічні та науково-педагогічні працівники самостійно обирають послідовність підвищення кваліфікації за певними напрямами у міжатестаційний період в межах загального обсягу (тривалості) підвищення кваліфікації, визначеного законодавством.

      Відповідно до пункту 16 Порядку № 800 загальний обсяг підвищення кваліфікації педагогічного працівника закладу загальної середньої освіти, необхідний йому для проходження атестації, не може бути менше ніж 150 годин на п’ять років.

      З Порядком № 800 ви можете ознайомитись за посиланням https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/800-2019-%D0%BF#Text
      ————–
      Якщо вас задовольнила наша відповідь, то просимо переглянути 1 – 2 рекламні ролики на нашому сайті.

      • Ольга :

        Дякую за відповідь. Але за останні 5 років (а атестуюсь я у цьому навчальному році), у мене вже набрано 173 години курсів. Ще плюс до цього я зараз проходжу курси по інклюзії (які є обов’язковими для атестації). Але всі ці курси я проходила як вчитель початкових класів. А зараз вимагають, щоб я пройшла повноцінні курси як вчитель англ. мови.

        • Admin :

          Відповідно до пункту 7 Порядку № 800 педагогічні та науково-педагогічні працівники самостійно обирають конкретні форми, види, напрями та суб’єктів надання освітніх послуг з підвищення кваліфікації (далі – суб’єкти підвищення кваліфікації).

          Відповідно до пункту 15 Порядку № 800 у разі викладання декількох навчальних предметів (дисциплін) педагогічні та науково-педагогічні працівники самостійно обирають послідовність підвищення кваліфікації за певними напрямами у міжатестаційний період в межах загального обсягу (тривалості) підвищення кваліфікації, визначеного законодавством.

          Як вчитель англійської мови, з врахуванням п.15 Порядку № 800, ви можете пройти підвищення не повністю, а хоча б 10 годин і не обов’язково в цьому році, адже відповідно до п.8 розділу I Положення № 805 загальний обсяг (загальна тривалість) підвищення кваліфікації визначається сумарно за останні 5 років перед атестацією та незалежно від суб’єкта підвищення кваліфікації, виду, форми чи напряму, за якими педагогічний працівник пройшов підвищення кваліфікації.

  30. Маріч :

    Добрий день! Працюю вихователем у школі-інтернаті. Стаж роботи більш 30-ти років. Закінчила педучилище (спеціальність: вчитель початкових класів). Атестація була в 2023 році. Підтвердила кваліфікаційну категорію “спеціаліст”. Чи можна мені атестуватись позачергово в 2024 на 1 категорію (13 розряд)? Зараз маю 11 розряд. Чи тільки на 2 категорію (12 розряд). Щиро Вам вдячна за інформацію.

  31. Наталія :

    Отримала диплом бакалавра2018 році,при атестації присвоїли першу категорію(до того працювала за диплом бакалавра, вчитель початкових класів),який тарифний розряд має бути?

  32. Марина :

    Добрий день! Допоможіть розібратись. Вчитель мистецької школи – “Диплом молодшого спеціаліста ” -Тульчинське училище культури. Стаж 8 років (педагог організатор, вчитель художньої культури) Призначаємо сумісника який тарифний розряд 10 чи 11?

    • Admin :

      При встановленні тарифних розрядів вчителям слід керуватись Схемою тарифних розрядів посад педагогічних працівників (Додаток 6 до наказу Міністерства освіти і науки України від 26.09.2005 р. № 557). З наказом № 557 можна ознайомитись за посиланням https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1130-05#Text

      Тарифний розряд вчителя залежить від присвоєної йому кваліфікаційної категорії, а при відсутності такої – від його освітньо-кваліфікаційного рівня.

      Вчителям, яким присвоєно вищу кваліфікаційну категорію, встановлюється 14 т.р., першу категорію – 13 т.р., другу категорію – 12 т.р.

      Згідно з примітками до додатку 6:

      – фахівцям, які мають освітньо-кваліфікаційний рівень спеціаліста або магістра (до введення в дію Закону України “Про освіту” – вищу освіту), установлюється 11 тарифний розряд;

      – фахівцям, які не мають освітньо-кваліфікаційного рівня молодшого спеціаліста (до введення в дію Закону України “Про освіту” – середньої спеціальної освіти), установлюється 10 тарифний розряд.

      Фахівцям, які мають освітньо-кваліфікаційний рівень молодшого спеціаліста (до введення в дію Закону України “Про освіту” – середню спеціальну освіту), бакалавра, може бути установлено 10 або 11 тарифний розряд.

      При цьому умовами оплати праці педагогічних працівників будь-яких критеріїв або вимог  для встановлення конкретного тарифного розряду працівнику не встановлено. Не передбачена також вимога щодо встановлення працівнику під час прийняття його на роботу найнижчого тарифного розряду.

      При встановленні тарифного розряду педагогу , зокрема, може враховуватись його освітній рівень, професійна компетентність, педагогічний досвід, результативність та якість роботи, термін роботи на посаді, інші дані, які характеризують його професійну діяльність.

      Згідно пункту 2 Наказу МОНУ № 557 право встановлювати працівникам закладів та установ освіти конкретні розміри посадових окладів відповідно до затверджених цим наказом схем тарифних розрядів надано керівникам навчальних закладів та установ освіти у межах затвердженого фонду заробітної плати.
      ————–
      Якщо вас задовольнила наша відповідь, то просимо переглянути 1 – 2 рекламні ролики на нашому сайті.

  33. Іванна ♥ :

    Доброго дня, я вчитель англійської мови,була прийнята на роботу 01.09.2021 року із дипломом бакалавра за спеціальність вчитель англійської мови та зарубіжної літератури і присвоїли мені 11 розряд, у 2023 році здобула диплом магістра за спеціальність освітні, педагогічні науки.

    Чи зміниться мій розряд?

Відповісти Admin